דיגיטל וטק

סמסונג מככבת במהפכת ה-AI: עלייה של 1,458% ברווח התפעולי

סמסונג מציגה עלייה מרשימה של 23.42% בהכנסות ועלייה מטאורית של 1,458% ברווח התפעולי ברבעון השני של 2024, בעיקר בזכות הביקוש הגובר לשבבי זיכרון לבינה מלאכותית. איך תמשיך החברה לצמוח במחצית השנייה של השנה?
רפאל בן זקרי | 
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג אלקטרוניקס הכריזה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024, והציגה עלייה מרשימה של 23.42% בהכנסות ועלייה מטאורית של 1,458% ברווח התפעולי לעומת השנה שעברה, שנובעות בעיקר מהביקוש הגובר לשבבי זיכרון לבינה מלאכותית. הכנסות החברה הסתכמו ב-74.07 טריליון וון קוריאני (כ-53.5 מיליארד דולר), בעוד הרווח התפעולי עמד על 10.44 טריליון וון קוריאני (כ-7.5 מיליארד דולר).
זו הפעם הראשונה מזה יותר משנה שעסקי השבבים של סמסונג רואים רווח. מכירות השבבים HBM ו-DRAM, החיוניים למחשוב בינה מלאכותית, תרמו רבות לביצועים החזקים. גם עסקי המסכים של סמסונג (Samsung Display) עשו טוב הודות למכירות מסכי OLED. הביקוש החזק לזיכרונות מהירים ולזיכרונות רגילים, כמו DRAM, צפוי להמשיך במחצית השנייה של השנה.
סמסונג הודיעה על תוכניות להרחבת מכירות ה-HBM3E, מוצר זיכרון AI חדשני, באמצעות הגדלת יכולות הייצור. בנוסף, החברה תמשיך להרחיב את מכירות הכוננים הקשיחים (SSD) שבביקוש גבוה לשרתי AI. החברה גם הכריזה על תשלום דיבידנד של 361 וון לכל מניה רגילה ומועדפת עבור הרבעון השני.
מכירות הטלפונים החכמים של סמסונג ירדו מעט ברבעון השני של 2024, תופעה רגילה לאחר השקת הדגמים החדשים ברבעון הראשון. עם זאת, סדרת Galaxy S24 נותרה עם ביקוש חזק. סמסונג צופה צמיחה במגזר הפרמיום במחצית השנייה של השנה, לאחר השקתם של השעונים החדשים, הטבעת החכמה והמכשירים המתקפלים.

בנוסף, סמסונג הודיעה שיחידת העסקים System LSI מתמקדת ביציבות באספקת שבב Exynos 2500 למוצרים מובילים, הצפוי להיכנס לשימוש בטלפוני Galaxy S25. השבב החדש Exynos W1000, שנמצא בשימוש בשעוני Galaxy Watch 7 ו-Galaxy Watch Ultra, קיבל תגובה חיובית, והחברה מקווה להימנע מבעיות עם Exynos 2500 שצפוי להיות מוכרז בקרוב.
מחקר Counterpoint צופה שיפור בתוצאות התפעוליות של סמסונג במחצית השנייה, בעיקר בשל שבבי הזיכרון ומגמת הפרמיום בטלפונים חכמים. עם הביקוש הגובר למוצרי AI ושיתוף פעולה עם שחקנים מרכזיים כמו קוואלקום, אינטל ונבידיה, סמסונג נמצאת בעמדת יתרון משמעותית בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה