דיגיטל וטק

מהפכה בנתב"ג: זה השינוי שעומד להכנס לתוקף

אושר סופית במליאת הכנסת: אימות זהותם של זרים המבקשים להיכנס ארצה על ידי שימוש באמצעים ביומטריים
מערכת ice |  5
תעודות זהות-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק נטילת אמצעי זיהוי ביומטריים מזרים, הפקת נתוני זיהוי ביומטריים ומאגר מידע, התשפ"ד-2024. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. 
מוצע לקבוע הסדר אשר יאפשר זיהוי ואימות זהות של זרים באמצעות שימוש באמצעים ביומטריים שיינטלו מהם ובנתונים ביומטריים שיופקו מהאמצעים כאמור, ובכלל זה להסדיר את הפעולות הנלוות לכך: ניהול מאגר מידע וכדומה. ההסדר האמור נועד לאפשר זיהוי ודאי של זרים ולמנוע הונאה, בין השאר, באמצעות הגשת בקשות למתן אשרות ורישיונות ישיבה בישראל תוך התחזות לזהות כוזבת. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשערי מדינת ישראל נכנסים זרים בהיקף העולה משנה לשנה. ככלל, אין למדינת ישראל מידע רב על אודות זרים הנכנסים אליה והשוהים בה, בשונה מהמידע המצוי כעניין שבשגרה לגבי אזרחי המדינה ותושביה. הדברים נכונים במיוחד לגבי כ־30,000 המסתננים, השוהים כיום בישראל ואשר הגיעו לישראל שלא דרך מעברי הגבול, וככלל בלא כל מסמכי זיהוי.
מגמת העלייה בהיקף הזרים המבקרים במדינה מסייעת להגשמת האינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל, יחסי החוץ והשאיפה לעידוד התיירות, אך מחייבת התאמה של תהליכי העבודה והטיפול במתן אשרות ורישיונות והליכי ביקורת הגבולות, הן לעניין התמודדות הולמת עם ההיקף העולה מדי שנה והן לעניין המחויבות להעניק שירות מודרני, יעיל ואיכותי לציבור. לצד התועלת בעלייה בהיקף המבקרים בישראל, הרי שכניסת זרים לצורך מטרות שאינן לגיטימיות כגון שהייה ועבודה בלתי חוקית, השתקעות והגירה בלתי חוקית, פעילות עבריינית ופעילות גורמי טרור, יש בה משום פגיעה בריבונות מדינת ישראל ופגיעה בחוסנה כמדינת חוק דמוקרטית".  
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אני רואה וחושב שבמדינה שלי אין כבר יהודים !!!
    שס 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת היהודים הצחקתני!!! פיליפינים.הודים.אוקראינים.רוסים.סודנים .אריתראים.נשואי תערובת .התבוללות .
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד
    פרח 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שחי במדינה הזו וכמובן הזרים צריך אבחון כזה. ככה פושעים.. זרים... מחבלים כולם יהיו מזוהים. החוק החשוב צריך להיות להוציא את כל האריתראים והזרים שהורסים את תל אביב הפכו אותנו למדינת כל אזרחיה.
    סגור
  • 3.
    בדקתם?
    דרעקלפיד 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפסים אוכלי חינם בדקתם כניסת עשרות אלפי אריתראים/סודנים ועוד כל טוב שהספיקו להשריץ אלפי וולדות בארץ 120 אוכלי חינם בזויים!
    סגור
  • 2.
    ושוב זה אומר שרק 17 ח"כים נכחו בהצבעה
    חכמה 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם ההצעה עברה ללא נמנעים או מתנגדים, זה אומר ששאר חברי הכנסת לא ראו לנכון להגיע להצבעה. מתי מישהו ידבר על זה? העיקר מדברים על הפגרה, הם בפגרה גם בשגרה, מופיעים רק להצבעות שעושות כותרות ורעש.
    סגור
  • 1.
    מתאים לחברות ישראליות
    אני 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצים להודיע לחברים על...לפני שחותמים.בושה.
    סגור