בריאות

מסתמן: המשטרה תשתמש במאגר הביומטרי כדי לזהות את חללי המלחמה

עד היום, לכוחות הביטחון הייתה גישה למאגרים של המשטרה ושל צה"ל לצורך זיהוי גופות ונעדרים. כעת הממשלה אישרה למשטרה ולצה"ל להשתמש גם במאגר הביומטרי לצורך כך  
מערכת ice | 
כוחות הביטחון (צילום דוברות המשטרה)
על מנת לזהות את מאות הנרצחים במלחמת 'חרבות ברזל', אישרה ממשלת ישראל למשטרה היום (שני) במסגרת התקנות לשעת חירום, לעשות שימוש במאגר הביומטרי של מדינת ישראל במטרה לסייע בזיהוי הקורבנות.
עד היום המשטרה יכלה לעשות שימוש במאגריה ובמאגרי צה"ל על מנת לזהות גופות חללים ונערים. עד כה החוק לא אפשר לכוחות הביטחון גישה למאגרי הזיהוי הביומטריים של משרד הפנים. כעת, נוכח מאות הגופות של ההרוגים במלחמה, נדרשים אמצעי חירום לזיהוי מאסיבי של המוני הרוגים. המשטרה החלה לזמן אנשים למתן DNA אולם מדובר בתהליך שלוקח זמן רב.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי: "נכון להיום, ללא קבלת מידע מהמאגר של משרד הפנים, אם לא נמצאה התאמה למאגר המשטרתי ולמאגר צה"ל, זיהוי האלמוני יעשה באמצעות זיהוי ד.נ.א, אשר הינו הליך ארוך ומסובך יותר, שכן יש להפיק מדגימת האדם פרופיל ד.נ.א, ולעיתים כאשר עסקינן בנעדר, יש להפיק תחילה פרופיל ד.נ.א מקרוביו. הליך זה לוקח זמן רב, או באמצעות מנשך שיניים, אשר אף הוא הליך זיהוי מסורבל וארוך המצריך מציאת צילומי מנשך שיניים וביצוע השוואה שאורכת זמן ארוך יותר".
עוד נכתב כי: "יש לציין כי המערכות הטכנולוגיות של משטרת ישראל לזיהוי טביעות אצבע (ט.א) בעלות יכולת טכנולוגית מדויקת ומפותחות הרבה יותר ממערכות משרד הפנים. כמו כן, מומחי טביעות האצבע של משטרת ישראל, אשר עוסקים בזיהוי אדם בשגרה, מיומנים ברמה גבוהה ביותר לביצוע האמור. מכאן החשיבות שבהעברת המידע ממאגר הביומטרי של משרד הפנים לידי משטרת ישראל".
עוד הוסיפו וכתבו: "לאור מתקפת הטרור על מדינת ישראל והמספר הרב של הנרצחים, הפצועים, הנעדרים והשבויים והצורך הדחוף והקריטי לתת תמונת מצב ברורה ככל הניתן בנוגע לזיהוי הנרצחים, הפצועים והנעדרים, הן למקבלי ההחלטות והן למשפחות הנפגעים, עולה צורך חיוני ודחוף באפשרות להעברת מידע מהמאגר הביומטרי במשרד הפנים למשטרת ישראל לצורך זיהוי הנרצחים, הנעדרים, האלמונים והשבויים".
כדי למנוע שימוש לרעה בתקנות נכתב כי: "על הבקשה לכלול את פרטיו של קצין המשטרה המבקש את המידע וכן את סוג המידע המבוקש בהתאם לצורך באותו מקרה קונקרטי. תוצאת זיהוי או אמצעים או נתונים ביומטריים וסוג האמצעים הביומטריים המבוקשים. סעיף זה נועד להבטיח כי העברת המידע לא תפגע בפרטיותו של אדם במידה העולה הנדרש".
בנוסף, הממשלה מאשרת במשאל טלפוני דחוף הכרזה על מצב חירום במשק הגז הטבעי והיערכות כדי למנוע מחסור בגז טבעי. זאת על רקע הפסקת פעולת אחד מהמאגרים מאז תחילת הלחימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה