דיגיטל וטק

גוגל במגעים עם Ray-Ban: תצליח לערער את השותפות עם מטא?

גוגל נמצאת במגעים עם Ray-Ban, במטרה לשלב את הצ'אטבוט המתקדם Gemini במשקפיים חכמים עתידיים. המהלך מגיע על רקע השותפות המצליחה של מטא עם EssilorLuxottica במשקפי Ray-Ban Meta. האם גוגל תצליח לערער את השותפות הקיימת ולהפוך למתחרה משמעותית בשוק המשקפיים החכמים?
רפאל בן זקרי | 
משקפיים חכמים (צילום Shutterstock)
שוק המשקפיים החכמים מקבל תשומת לב מחודשת לאחרונה, ואף עלייה במכירות של משקפי Ray-Ban Meta, אשר מיוצרים בשיתוף פעולה בין מטא ל-EssilorLuxottica. כעת, גוגל שואפת להיכנס לתחום הזה ולשתף פעולה עם יצרנית Ray-Ban לשילוב הצ'אטבוט המתקדם שלה, Gemini, במשקפיים חכמים עתידיים.
על פי דיווח של Financial Times, מטא נמצאת בשיחות מתקדמות עם EssilorLuxottica לרכישת חמישה אחוזים מהחברה. במקביל, The Verge דיווח שגוגל פנתה לאחרונה ליצרנית המשקפיים כדי לדון בשילוב Gemini במשקפיים חכמים עתידיים שלה.
משקפי Ray-Ban Meta, שנמכרים החל מ-299 דולר, מציעים עוזרת בינה מלאכותית של מטא, מצלמה, תמיכה בשידור חי ועוד. מקורות מציינים כי לא סביר שהמתחרה מטא תאבד את השותפות עם EssilorLuxottica לטובת גוגל, וכי סביר שמטא תשקיע בחברה כדי להבטיח את המשך השותפות. 
בעבר, גוגל כבר שיתפה פעולה עם Luxottica (לפני המיזוג עם Essilor) ליצירת Google Glass. כעת, החדשות הללו מגיעות במקביל לפיתוח פלטפורמת XR של גוגל, המיועדת להפעלת משקפיים חכמים וקסדות מציאות מורחבת. גוגל משתפת פעולה עם סמסונג וקוואלקום לפיתוח משקפיים כאלו, ויש דיווחים כי גרסת המפתחים של המשקפיים תושק באוקטובר, עם השקה צפויה לכולם ברבעון הראשון של 2025.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה