דיגיטל וטק

גוגל וסמסונג מאחדות כוחות בקרב על השליטה בשוק המציאות הרבודה

בזמן שמטא ואפל כבר פועלות בשוק המציאות המורחבת (XR), סמסונג וגוגל שוקדות על פיתוח משקפיים חדשניים שיגיעו למפתחים בחודשים הקרובים. האם שיתוף הפעולה יצליח לנצח את המתחרות?
רפאל בן זקרי | 
גוגל וסמסונג מאחדות כוחות (צילום יחצ, shutterstock)
בזמן שמטא ואפל מתחרות על הובלת שוק המציאות המורחבת (XR), סמסונג וגוגל מצטרפות למאמץ משותף להשקת משקפי XR חדשניים. על פי דיווחים ב-Business Insider, גרסת המפתחים של המשקפיים תצא באוקטובר הקרוב, והגרסה המסחרית תהיה זמינה לרכישה החל ממרץ 2025.
סמסונג כבר הודיעה שתשיק קטגוריה חדשה בתחום ה-XR לפני סוף 2024, אך זו הפעם הראשונה שבה דיווחיין מציינים תאריכים ספציפיים. כנס המפתחים של הענקית הקוריאנית, שצפוי להיערך ב-3 באוקטובר, עשוי לשמש במה להצגת גרסת המפתחים של המשקפיים, מה שיאפשר למפתחים להתחיל לעבוד על אפליקציות עבורם, לקראת ההשקה בשנת 2025.
גוגל מתכוונת להבליט את לאנדרואיד כמערכת הפעלה למשקפי XR. כך, לפי דיווחים, החברה ניסתה לשכנע את מטא לאמץ את הפלטפורמה שלה עבור משקפי המציאות המעורבת שלה, אך נתקלה בסירוב. למרות שמועות שגוגל נטשה את התוכניות לפיתוח משקפי AR, הדגמות במסגרת Project Astra של החברה הציגו משקפיים חכמים, מה שמעיד כי ייתכן שגוגל שוקדת על פיתוח מספר מכשירים שונים.
המונח XR – מציאות מורחבת – כולל מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ומציאות מעורבת (MR), כאשר שיתוף הפעולה בין סמסונג לגוגל עשוי להביא מתחרה נוסף לאפל ומטא, עם טכנולוגיות חדשות ומתקדמות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה