דיגיטל וטק

למרות שהשקיעו מיליארדי דולרים: מיקרוסופט ואפל מתרחקות מ-OpenAI

אין ספק שאחד הגורמים שהביאו להצלחה הגדולה של סטראטאפ הבינה המלאכותית OpenAI הוא השת"פ עם חברות גדולות בשוק. כעת, עולה שבצל החקירות שצפויות להיפתח נגד החברה אפל ומיקרוסופט הכריזו על ביטול נציגותן במועצת המנהלים של החברה. מה המשמעות של המהלך? 
מערכת ice |  1
מיקרוסופט ואפל (צילום shutterstock, unsplash)
בזכות המוצרים פורצי הדרך שלה, OpenAI, נמנית כאחת הכוחות המובילים היום בשוק הטק. אחת הסיבות לכך שהיא זכתה למעמד הנ"ל הינו שיתופי הפעולה עם חברות גדולות בשוק כגון מיקרוסופט (שהשקיעה בה כ-10 מיליארד דולר), אפל ואחרות. 
בתמורת להשקעות הענק, אפל ומיקרוסופט זכו כל אחת במושב משקיף במועצת המנהלים של החברה, אך דיווח חדש חושף ששתי אלו בחרו לוותר עליו. לפי הפרטים שפורסמו לראשונה בפייננשל טיימס ניתן לשער שההחלטה של מיקרוסופט קשורה להחקירות שצפויות להיפתח נגד מיקרוסופט בנוגע להשקעותיה בחברה. 
במכתב שהעבירה מיקרוסופט ל-OpenAI, החברה נימקה את החלטתה בטענה שכבר לא נחוץ לה להחזיק במושב משקיף בדירקטוריון החברה. מיקרוסופט, ציינה במכתב כי: "כידוע, קיבלנו את תפקיד המשקיף בדירקטוריון ללא זכות הצבעה בתקופה שבה OpenAI הייתה בתהליך של בנייה מחדש של הדירקטוריון שלה. עמדה זו סיפקה תובנות על פעילות הדירקטוריון מבלי לפגוע בעצמאותו, והערכנו את ההזדמנות לשמש כמשקיף בתקופה זו של שינוי. במהלך שמונת החודשים האחרונים אנו עדים להתקדמות משמעותית מהדירקטוריון החדש שהוקם, ואנו בטוחים בכיוון של החברה".
כאמור, בעקבות שיתופי הפעולה של מיקרוסופט עם OpenAI וחברות נוספות הוביל את הרגולטור האמריקאי והאירופי לפתוח נגדה בחקירת הגבלים עסקיים על מנת לבחון האם הדומיננטיות שהיא יצרה לעצמה בתחום פוגעת במתחרות האחרות.
מנגד, למרות שהיא לא פחות גדולה ממנה, בשל העובדה שהיא נכנסה רק לאחרונה למירוץ הבינה המלאכותית, מעמדה של אפל שונה בתכלית מזה של מיקרוסופט. אפל הכריזה לאחרונה על מודל הבינה המלאכותית שלה Apple Intelligence בו היא שילבה את הצ'אטבוט של החברה ChatGPT. בדומה למיקרוסופט בזכות השת"פ עימה גם אפל קיבלה נציגות בדירקטוריון החברה, אך גם היא בחרה כעת לוותר עליו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה הקטע של המשמעויות? (ל"ת)
    דוד כהן 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור