דיגיטל וטק

אילון מאסק נסוג: מושך את התביעה נגד היריבה הגדולה OpenAI

אילון מאסק נסוג מתביעת הפרת החוזה נגד OpenAI בדיוק לפני הדיון בבית המשפט. ברקע האיומים על אפל בשל השותפות החדשה עם OpenAI, לא ברור מה מסתתר מאחורי המהלך המפתיע של מאסק
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק, OpenAI (צילום shutterstock)
בו בזמן שהוא מאיים בחרם נגד אפל ברקע השותפות החדשה עם OpenAI, אילון מאסק נסוג מתביעת הפרת החוזה שהגיש נגד OpenAI, יום לפני ששופט בית המשפט בקליפורניה היה אמור לדון בבקשת האחרונה לדחיית התביעה.
בתביעה שהוגשה בפברואר, האשים מאסק את מייסדי OpenAI, סם אלטמן וגרג ברוקמן, בהפרת מעמדה כעמותה ללא כוונות רווח, ובהתמקדות ברווחים על פני פיתוח בינה מלאכותית לטובת האנושות.
בתביעה, טען מאסק כי OpenAI הפכה ל"חברת בת" של מיקרוסופט, שהשקיעה 13 מיליארד דולר בחברה ומחזיקה ב-49% ממניותיה. מיקרוסופט, כידוע, משתמשת בכלים של OpenAI כדי להפעיל את Copilot, כלי הבינה המלאכותית של החברה שמשולבים במוצרים כמו Windows ו-Office. אולם OpenAI מצידה ביקשה לדחות את התביעה, בטענה שמאסק ינצל כל מידע שיתקבל כדי לגשת לרשומות ולטכנולוגיה הסודית של החברה.
ביום שני, מיד לאחר כנס המפתחים של אפל שבו הוכרזה פלטפורמת הבינה המלאכותית Apple Intelligence שתשולב במכשירי החברה, מאסק אמר שיאסור את השימוש במכשירי אפל.
כזכור, מאסק נמנה עם ממייסדי OpenAI בשנת 2015, ועזב את החברה שלוש שנים לאחר מכן בעקבות חילוקי דעות לגבי חזונה של החברה. כיום הוא מנהל את xAI, סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית שמפתח את Grok, שצפוי להתחרות ב-ChatGPT ומשולב ב-X (לשעבר טוויטר) וזמין למשתמשים בתשלום. החברה גייסה לאחרונה סבב מימון של 6 מיליארד דולר ממשקיעים בכירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה