דיגיטל וטק

השת"פ של אפל מתחמם: זה הנציג שמינתה לדירקטוריון של OpenAI

ענקית הטכנולוגיה מינתה את הבכיר בחברתה, פיל שילר, לשעבר ראש מחלקת השיווק, למשקיף בדירקטוריון OpenAI, ברקע שיתוף הפעולה ההולך ונרקם בין החברות לטובת שילוב ChatGPT במערכות ההפעלה של אפל. מה מסתתר מאחורי המהלך הזה?
רפאל בן זקרי | 
אפל, OpenAI- אילוסטרציה AI
בזמן שהיא מנהלת מגעים עם גוגל לשילוב Gemini במכשיריה, אפל ממנה את פיל שילר, אחראי תחום ה-App Store ולשעבר ראש מחלקת השיווק, לייצג את החברה בדירקטוריון של חברת הבינה המלאכותית OpenAI.
לפי הדיווח של בלומברג, שילר יקבל תפקיד של משקיף מטעם אפל, מה שיאפשר לו להשתתף בישיבות הדירקטוריון אך לא להצביע או לפעול כדירקטור. ההצטרפות לדירקטוריון תאפשר לשילר להכיר את פעילותה הפנימית של OpenAI, בזמן שאפל עובדת לשלב את ChatGPT במערכות ההפעלה iOS ו-macOS מאוחר יותר השנה.
האינטגרציה בין ChatGPT למכשירי אפל תאפשר לסירי אפשרויות משופרות וגם להפנות שאילתות מורכבות ל-ChatGPT אם המשתמשים יאשרו זאת. לפי דיווח קודם של בלומברג, לא מעורב כרגע כסף בשותפות הזו, אם כי צפוי שאפל תקבל אחוז מהמנויים של ChatGPT שיבוצעו דרך הפלטפורמות שלה בעתיד.
בשנה שעברה, גם מיקרוסופט הצטרפה לדירקטוריון של OpenAI בתפקיד משקיפה ללא הצבעה. נוכחותן של אפל ומיקרוסופט בדירקטוריון של OpenAI עשויה להקשות על דיון בתוכניות עם כל אחת מהחברות. כפי שמציין בלומברג, נדיר מאוד שמנהלים באפל לוקחים מושבים בדירקטוריונים של חברות שהן משתפות פעולה איתן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה