דיגיטל וטק

אפל משנה כיוון: האם תגבה תשלום עבור פלטפורמת ה-AI שלה?

אפל חשפה את Apple Intelligence ב-WWDC כפלטפורמה חינמית, אך דיווחים חדשים מצביעים על שינוי בתוכניות. איך אפל מתכננת להפוך את המערכת הרווחית ולשנות את כללי המשחק בשוק הבינה המלאכותית?
רפאל בן זקרי | 
Apple Intelligence (צילום Shutterstock)
בכנס המפתחים WWDC השנה, אפל חשפה את Apple Intelligence - פלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה שלה, שהוצגה כמערכת חינמית לשימוש ללא אופציות בתשלום, בניגוד למתחרות כמו ChatGPT. אך דיווח חדש מצביע על כך שזה עשוי להשתנות בעתיד.
לפי הניוזלטר האחרון של מארק גורמן מבלומברג, אפל מתכננת להפוך את Apple Intelligence לכלי רווחי. גורמן טוען שבתחילה Apple Intelligence תישאר חינמית, אך התכנון ארוך הטווח הוא ליצור גרסה בתשלום, בדומה למודל של iCloud, שתכלול פיצ'רים נוספים למנויים חודשיים.
אפל עשויה גם להרוויח מהמנויים של שותפיה במערכת ה-AI. נכון לעכשיו, OpenAI כבר חתומה על הסכם כזה, וGemini של גוגi עשוי להצטרף בקרוב, מה שיכול להביא לאפל הכנסות נוספות.
ב-WWDC הודיעה אפל כי Apple Intelligence תשולב בכל ההיבטים של מערכות ההפעלה הניידות והשולחניות שלה. כך, אפל שואפת להשיב את ההשקעה במחקר ופיתוח המערכת, ולהקים רשת שרתים רחבה לתמיכה במערכת הבינה המלאכותית שלה.
גורמן מציין שאפל מתכננת לשלב את Apple Intelligence ב-Apple Vision Pro בשנת 2025, אך לא ב-HomePod בגלל מגבלות זיכרון. במקום זאת, אפל מתכננת להשיק מכשיר רובוטי חדש עם תצוגה שתשלב את Apple Intelligence.
בהתחשב בשאיפות של אפל להפוך את Apple Intelligence למוצר מנוי נוסף, כמו iCloud, ובהכנסה אפשרית מהמנויים, המערכת עשויה להפוך לאחת האופציות המעניינות ביותר מבין שירותי המנוי של אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה