דיגיטל וטק

אפל כובשת את השוק הגדול בעולם עם זינוק במכירות האייפון

מכירות האייפון בשוק הסמארטפונים הגדול בעולם מזנקות לאחר הורדת מחירים משמעותית שביצעה החברה. עם הנחות של מאות דולרים, מכירות האייפון עלו בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים, ברקע התחרות מול היצרניות המקומיות
רפאל בן זקרי | 
אייפון 15 (צילום shutterstock)
מכירות האייפון בשוק הסמארטפונים הגדול בעולם, סין, ממשיכות לעלות בעקבות הורדת המחירים שביצעה אפל במדינה.
במהלך השבוע הראשון של 2024, מכירות האייפון ירדו ב-30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת, עד מרץ המצב התייצב עם עלייה של 12% במשלוחי האייפון לשנה. באפריל, המשלוחים זינקו ב-52%, ובמאי עלו ב-40% נוספים לעומת השנה הקודמת.
ההתאוששות במכירות נובעת בעיקר מהורדת מחירים מצד הקמעונאיות לקראת פסטיבל הקניות של יוני בסין. לדוגמה, הנחה של 2,300 יואן (318 דולר) הוצעה על האייפון 15 Pro Max בנפח 1TB, בעוד האייפון 15 בנפח 128GB הוזל ב-1,400 יואן (194 דולר). לפי חישובים שערך בלומברג, משלוחי הסמארטפונים בסין עלו ביותר מ-13% במאי, ומשלוחי מכשירים מיובאים, בעיקר אייפונים, עלו ב-52% בשנה.
ברבעון הראשון שהסתיים במרץ, משלוחי האייפון בסין הובילו לירידה שנתית של 10% במשלוחים העולמיים של אפל. בסך הכל, מכירות החברה ירדו ב-8.1% בסין הגדולה במהלך הרבעון. אולם מאז מרץ, המצב החל להשתפר עבור האייפון בסין, בעיקר בזכות ההנחות המשמעותיות שהוצעו על המכשירים.
הנתונים והשיפור במכירות מראים כי האייפון הצליח להתמודד בהצלחה בשוק הקשה של סין בעזרת המהלכים האסטרטגיים הללו, המצביעים על חשיבות ההתאמה למחירים ולביקושים המקומיים במאבק מול מתחרות מקומיות חזקות כמו Huawei.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה