דיגיטל וטק

אפל חותכת מחירים בסין ומצביעה על התאוששות מרשימה

אחרי ירידה ניכרת במכירות, אפל מתחילה לראות התאוששות מרשימה בסין בזכות הנחות מיוחדות על מכשירי האייפון. באפריל זינקו המכירות ב-52%, תוך תחרות מול מתחרות מקומיות כמו Huawei
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום pixabay, פלאש 90)
אחרי ירידה משמעותית במכירות בתחילת השנה, אפל נוקטת באסטרטגיית הנחות ומתחילה לראות התאוששות מרשימה במכירות האייפון בסין בחודש האחרון.
לפי האקדמיה הסינית לטכנולוגיות מידע ותקשורת (CAICT), מכירות הסמארטפונים של יצרניות לא סיניות, רובם של אפל, זינקו ב-52% באפריל והגיעו ל-3.489 מיליון יחידות, מה שמעיד על עלייה משמעותית ביחס לחודש מרץ, אז עלו המכירות ב-12%.
ההתאוששות המרשימה מגיעה לאחר שאפל איבדה את המקום הראשון בשוק הסמארטפונים הסיני בתחילת השנה, וספגה ירידה של 19% במכירות ברבעון הראשון. זאת, בעוד שמתחרתה המקומית, Huawei, נהנתה מעלייה של כמעט 70% במכירות באותו פרק זמן, הודות להשקת סדרת Mate 60 החדשה.
הנתונים מתפרסמים ברקע המשבר הכלכלי בסין, הכולל ירידה בתעסוקה ובהכנסות. אפל הבינה את המגמה והגיבה באמצעות הנחות מיוחדות על מכשירי האייפון, ובשבוע שעבר הודיעה על הנחות נוספות של עד 23% על חלק מהדגמים באתר Tmall של עליבאבא וב-JD.com, כחלק מקמפיין השנתי של פסטיבל הקניות "618".
אנליסטים מציינים כי ההנחות המשמעותיות הן כנראה הצעד היחיד שיכול היה לאפשר לאפל לשמור על נתח שוק משמעותי בסין. הם מאמינים שאפל מפעילה לחץ משמעותי על יצרניות מקומיות, ובעיקר על Huawei, וכי ייתכן שההנחות יימשכו גם ברבעון השלישי של 2024, תוך גרירת ירידות מחירים נוספות מצד כל יצרניות הסמארטפונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה