דיגיטל וטק

האישה שמאחורי הקול של סירי חושפת כמה כסף קיבלה מאפל

בצל הפרשייה של סקרלט ג'והנסון ו-OpenAI, סוזן בנט, הקול המקורי של סירי באייפון, סיפרה בראיון ל-CNN על הקלטות הקול שלה שהגיעו לסירי באייפון ללא ידיעתה, ועל הדרך חשפה גם כמה כסף קיבלה מאפל על השימוש בקול שלה
רפאל בן זקרי |  1
אפל (צילום freepik, shutterstock)
בזמן שסביר להניח ששמעתם את הקול שלה, השם סוזן בנט אולי לא אומר לכם הרבה. בנט היא מדבבת אמריקאית שאחראית לקול המקורי של העוזרת האישית סירי, שהושקה לראשונה באייפון 4S ב-2011. הסיפור שלה נחשף לראשונה ב-2013, וכעת היא חושפת כמה כסף קיבלה עבור השימוש בקול שלה.
הקול של בנט הוקלט במקור על ידי חברה בשם Nuance, ולאחר מכן עבר עיבוד והפך לקול האייקוני שכולנו מכירים מסירי שבאייפון שלנו. אך מאז הסיפור נשכח, עד שעלה שוב לכותרות לאחר פרשיית הטענות של סקרלט ג'והנסון נגד OpenAI בדבר שימוש בקולה ללא אישור במודל החדש שלה. בראיון ל-CNN, בעקבות הפרשייה, חשפה בנט פרטים נוספים על חלקה בתפקיד הקול המקורי של סירי.
בנט הוקלטה כבר ב-2005, לפני שהאייפון בכלל הושק, אך לא ידעה שמדובר בסירי, עד שיצא האייפון 4S ב-2011. "קיבלתי טלפון מקולגה בשנת 2011 שאמר 'אנחנו משחקים עם האייפון 4S החדש. זה לא הקול שלך?'", סיפרה בנט.
האייטם המפתיע מהראיון של בנט נוגע דווקא לעובדה שאפל לא שילמה לה ולו דולר אחד על השימוש בקולה. לדבריה, המדבבים שהקליטו את הקולות העדכניים יותר של סירי דווקא כן קיבלו תשלום. העובדה הזו הופכת לרלוונטית במיוחד לקראת כנס WWDC 2024 שתקיים אפל ב-10 ביוני, שבו צפויה החברה להציג שדרוג משמעותי לעוזרת הקולית, בשיתוף עם OpenAI.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז כמה כסף היא קיבלה. (ל"ת)
    ברוך 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור