דיגיטל וטק

זה המותג הסיני שעקף את סמסונג בשוק המכשירים המתקפלים

חברת Huawei הסינית, שהואשמה ב-2019 בריגול והורחקה מארצות הברית, התקדמה במפתיע בשוק הטלפונים המתקפלים ועקפה את סמסונג ברבעון הראשון של 2024, לאחר שזו הובילה את השוק מאז 2019
רפאל בן זקרי | 
סמארטפון מתקפל Galaxy Z Flip3 (צילום סמסונג)
ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, סמסונג, שהובילה את שוק הטלפונים המתקפלים מאז 2019, כבר לא. עם פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2024, נראה כי יצרנית הטכנולוגיה הסינית Huawei עקפה את סמסונג והפכה ליצרנית המובילה בשוק המכשירים המתקפלים ברבעון הראשון של השנה.
ברבעון הראשון של 2024 נרשמה עלייה של 49% במשלוחי המכשירים המתקפלים בעולם, כאשר Huawei הובילה את השוק עם צמיחה מרשימה של 257% במשלוחים בהשוואה לשנה שעברה.
בין המכשירים המובילים של Huawei נמצא ה-Mate X5, מכשיר מתקפל עם קישוריות 5G, שהפך לאחד מהמכשירים הנמכרים ביותר בסין. העלייה המרשימה של Huawei הביאה לכך שהיא תפסה נתח שוק של 35% בשוק המתקפלים ברבעון הראשון של 2024, לעומת 14% בלבד ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, סמסונג רשמה ירידה מנתח שוק של 58% ל-23% בלבד באותה תקופה.
גם חברות אחרות הצטרפו להצלחה בשוק המתקפלים, בהן Honor, לשעבר חברת בת של Huawei, שרשמה עלייה של 460% במשלוחי טלפונים מתקפלים ומחזיקה ב-12% מנתח השוק. מוטורולה השיגה את העלייה הגדולה ביותר בשוק עם עלייה שנתית של 1473%, מה שהעניק לה 11% מנתח השוק, כאשר דגם ה-Razr המתקפל שלה הפך ללהיט במדינות בצפון אמריקה.
תחזיות האנליסטים מצביעות על כך שסמסונג עשויה להתאושש ולמצב את עצמה במקום מעודד יותר בטבלת המתקפלים ברבעון הנוכחי, עם השקת צמד המכשירים המתקפלים ביולי הקרוב.
Huawei, המותג הסיני שעד לפני כמה שנים היה פופולרי בישראל ובעולם, ספג ב-2019 סנקציות על ידי ממשל טראמפ וחזר לפעול בגבולות הגזרה המקוריים שלו בסין. פעילות החברה הושפעה משמעותית, אך מאז נראה שהיא מתאוששת, לפחות בשווקים שבהם הוא מצליח לפעול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה