דיגיטל וטק

לאחר הטעויות, מטא מתחרטת: זה השינוי שתבצע בתמונות שתעלו

לאחר תלונות על סימון תמונות אמיתיות כ-"Made with AI", מטא מעדכנת את התווית ומשנה אותה כדי להבהיר לגולשים את השימוש בכלי בינה מלאכותית בעריכה. מה משמעות השינוי ואיך זה ישפיע על המשתמשים?
רפאל בן זקרי | 
מטא ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
לאחר שמטא החלה לסמן תמונות עם התווית "Made with AI" בפייסבוק ובאינסטגרם בחודש מאי האחרון, צלמים התלוננו שהחברה החלה לסמן תמונות אמיתיות ככאלו שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. כתוצאה מתגובות המשתמשים והבלבול הכללי לגבי רמת השימוש בבינה מלאכותית בתמונה, החברה משנה כעת את התגית ל-"AI Info" בכל האפליקציות שלה.
מטא הצהירה כי גרסת התגית הקודמת לא הייתה ברורה דיה למשתמשים כדי להצביע על כך שהתמונה שסומנה בה לא בהכרח נוצרה עם בינה מלאכותית, אלא ייתכן שנעשה שימוש בכלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית בתהליך העריכה.
עם זאת, החברה לא תשנה את הטכנולוגיה המזהה ומסמנת שימוש בבינה מלאכותית בתמונות, אלא עדיין תשתמש במידע מתוך סטנדרטים של מטא-נתונים טכניים כגון C2PA ו-IPTC הכוללים מידע על השימוש בכלי בינה מלאכותית. "מצאנו שהתגיות שלנו, בהתבסס על אינדיקטורים אלה, לא תמיד היו תואמות לציפיות האנשים ולא תמיד סיפקו הקשר מספיק," אמרה החברה בפוסט מעודכן בבלוג.
מטא מקווה שהתווית החדשה תעזור לאנשים להבין שהתמונה עם התגית לא תמיד נוצרה לחלוטין על ידי בינה מלאכותית. כל זאת בעוד שהתווית החדשה לא תפתור את הבעיה של זיהוי מלא של תמונות שנוצרו לחלוטין על ידי בינה מלאכותית ולא תספר למשתמשים עד כמה העריכה נעשתה בעזרת כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה