דיגיטל וטק

מטא נכשלת? לא מבדילה בין תמונות אמיתיות לכאלו שנוצרו ב-AI

מטא מתמודדת עם ביקורות ברחבי העולם על תיוג שגוי של תמונות רגילות ככאלו שנוצרו באמצעות AI. צלמים, כולל צלם הבית הלבן לשעבר פיט סוזה, הביעו תסכול מהמצב. כך הגיבה החברה לביקורת
רפאל בן זקרי | 
מטא ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
מאז החודש הקודם, מטא הכניסה נוהל חדש שבו היא מתייגת תמונות שנוצרו באמצעות כלי AI ברשתות החברתיות שלה כדי לסייע למשתמשים לזהות את התוכן שהם צורכים. אל לפי דיווח חדש, החברה מסמנת בטעות גם תמונות רגילות ככאלו שנוצרו ב-AI.
לפי הפרסום המקורי ב-TechCrunch, הנוהל החדש של מטא סופג כעת ביקורות ברחבי העולם, מה שמוביל את החברה לשקול מחדש את אסטרטגיית התיוג שלה. דוגמאות רבות מצביעות על כך שמטא מצמידה את התג גם לתמונות שלא נוצרו באמצעות AI, וצלמים רבים הביעו חשש שתמונותיהם תויגו שלא כהלכה כ"נוצרו עם AI", וטענו שעריכת תמונה עם כלי AI לא צריכה להיות מסומנת בתג זה.
צלם הבית הלבן לשעבר, פיט סוזה, ציין באינסטגרם כי אחת מתמונותיו תויגה בתג החדש, ואמר כי הוא חושד ששינוי טכני שביצעה Adobe בכלי החיתוך בתוכנה שלה גרם לאלגוריתם של מטא לצרף את התג, "מה שמעצבן הוא שהפוסט הכריח אותי לכלול את התג 'נוצר עם AI' למרות שניסיתי להסירו", אמר סוזה.
מטא לא סיפקה תשובות לשאלות בנוגע לחוויותיהם של סוזה וצלמים אחרים שתמונותיהם סומנו באופן שגוי. עם זאת, לאחר פרסום הביקורות, מטא הודיעה שהיא מעריכה מחדש את הגישה שלה כדי שהתוויות ישקפו בצורה מדויקת את כמות ה-AI שהשתמשו בתמונה. "כוונתנו תמיד הייתה לעזור לאנשים לדעת מתי הם רואים תוכן שנוצר עם AI. אנו מתחשבים במשוב האחרון וממשיכים להעריך את גישתנו כך שהתוויות ישקפו את כמות ה-AI בשימוש בתמונה," אמר דובר מטא.
הפרסום מגיע ברקע הדיווחים על שותפות אפשרית בין אפל למטא בתחום ה-AI וגם על תוכניותיה של האחרונה לאימון המודלים שלה על מידע אישי של משתמשים מהרשתות החברתיות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה