דיגיטל וטק

מטא במהלך שנוי במחלוקת שישתמש בנתונים האישיים שלכם

מהלך שנוי במחלוקת של מטא יאפשר לה להשתמש בנתוני המשתמשים שלה מאפליקציות כמו פייסבוק ואינסטגרם לאימון מודלי הבינה המלאכותית שלה. המשתמשים זועמים ומודאגים, וגם הרגולטורים, שדורשים לאפשר למשתמשים לבחור לא לאפשר אימון על המידע האישי שלהם
רפאל בן זקרי | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
במהלך שצפוי לגרור התנגדויות רבות ודאגה בקרב המשתמשים, מטא הודיעה כי תתחיל להשתמש בנתוני המשתמשים שלה לאימון מודלי הבינה המלאכותית שלה. נכון להיום, מודלי ה-AI של מטא מבוססים בעיקר על מידע שנאסף מהאינטרנט ומנתונים ברישיון, אך החל מה-26 ביוני, זה הולך להשתנות.
בהתאם לעדכון מדיניות הפרטיות של מטא, אם אתם משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם, Threads או ווטסאפ, המידע שתפרסמו או תשתפו בצ'אטבוטים עשוי לשמש לאימון מודלי ה-AI של החברה.
מודלי AI זקוקים לכמויות גדולות של נתוני אימון כדי לפעול ביעילות, וזו הסיבה למהלך של מטא. לאחרונה נפתחו תביעות רבות נגד חברות כמו OpenAI ומיקרוסופט בטענה להפרת זכויות יוצרים, אך עבור מטא, נתוני המשתמשים מהווים יתרון משמעותי יותר.
משתמשים בארה"ב יתקשו להתנגד לשימוש בנתוניהם מכיוון שאין חוק פדרלי לאומי להגנת פרטיות דיגיטלית כמו ה-GDPR של האיחוד האירופי. עבור משתמשים אלו, ניתן למלא טופס "זכויות נתונים של צדדים שלישיים" במרכז העזרה של פייסבוק, אשר ימחק מידע אישי שנאסף מאתרים חיצוניים.
במדינות האיחוד האירופי ובבריטניה, רשויות הגנת הפרטיות דרשו ממטא לעכב את תכניות איסוף הנתונים שלה עד לבירור חששות הפרטיות. משתמשים באזורים אלו יוכלו לבחור לא להשתתף באיסוף הנתונים דרך הגדרות הפרטיות באפליקציות של פייסבוק או אינסטגרם. באשר לישראל, המצב כעת לא ברור מספיק.
התוכניות של מטא מגיעות ברקע הדיווחים על מגעים בינה לבין אפל לשיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית שיביא את כלי הבינה המלאכותית של מטא למכשירי אפל. בשבוע שעבר דווח כי מטא עצרה את תוכניותיה לאימון הבינה המלאכותית שלה ברחבי האיחוד האירופי. אולם, נראה שהמהלך השנוי במחלוקת של מטא ממשיך בכל הכוח ומציב אתגרים חדשים למשתמשי הפלטפורמות השונות של החברה, תוך העלאת שאלות רבות לגבי פרטיות המשתמשים והשימוש בנתונים אישיים לצורך אימון AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה