דיגיטל וטק

בשת"פ עם חוקרים ישראלים: מטא חושפת מודלי AI מהפכניים בקוד פתוח

מטא משחררת שורה של מודלי בינה מלאכותית חדשים בקוד פתוח, כולל מודל ליצירת מוזיקה פרי פיתוחם של חוקרים ישראלים מהאוניברסיטה העברית. האם מדובר בפריצת דרך שתשנה את עולם ה-AI ותשפר את חוויית השימוש בטכנולוגיה זו בתחומים מגוונים?
רפאל בן זקרי | 
מטא AI (צילום shutterstock)
מטא מודיעה על שחרור שורה של מודלי בינה מלאכותית חדשים בקוד פתוח לשימוש הקהילה המחקרית, בהם מודלים של טקסט-לתמונה, טקסט-למוזיקה, חיזוי טקסט וטכניקה לסימון אודיו שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
אחד המודלים הבולטים הוא JASCO, מודל ליצירת מוזיקה שפותח בשיתוף פעולה בין חוקרי מטא והאוניברסיטה העברית. המודל החדש מסוגל לקבל כקלט קטעי אודיו קיימים, ולהוסיף להם הנחיות כמו אקורדים, כלי נגינה וסגנונות שונים, מה שמאפשר שליטה גבוהה יותר על המוזיקה שנוצרת באמצעותו. דוגמאות למוזיקה שנוצרה באמצעות JASCO כוללות עיבוד R&B ל"אגם הברבורים" וגרסת ג'אז לפתיחת האופרה "כרמן".
משפחת מודלי Chameleon של מטא מאפשרת שילוב של טקסט ותמונה בכל קומבינציה אפשרית – טקסט-לטקסט, טקסט-לתמונה, תמונה-לטקסט ועוד. המודלים Chameleon 7B ו-34B משוחררים כעת לשימוש מחקרי בלבד, בשל סיכונים אפשריים.
מטא מציעה גם גישה חדשה לפיתוח מודלי שפה מהירים ויעילים יותר באמצעות חיזוי מרובה אסימונים. במקום לחזות מילה אחת בכל פעם, המודלים החדשים יכולים לחזות מספר מילים בו-זמנית, מה שמשפר את יכולות המודל ואת יעילות האימון שלו.
כלי מעניין נוסף שהציגה החברה הוא AudioSeal, כלי חדש לסימון אודיו שנוצר על ידי בינה מלאכותית כדי למנוע שימוש לרעה בתוכן מהסוג הזה. AudioSeal מאפשר זיהוי מהיר ויעיל של קטעים שנוצרו על ידי AI גם בתוך קטעי אודיו ארוכים.
עם הפיתוחים הללו, נראה שמטא ממשיכה להשקיע בתחום המחקר והפיתוח של בינה מלאכותית, תוך שיתוף הקהילה המחקרית בכלים חדשניים ויעילים לשיפור והרחבת השימוש בטכנולוגיות AI בתחומים מגוונים. החודש דווח כי החברה נאלצת להפסיק את תוכניותיה לאימון בינה מלאכותית באיחוד האירופי, לאור התנגדות הרגולטורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה