דיגיטל וטק

השופטים לא עלו על התרמית: התמונה שהביסה את ה-AI

מיילס אסטריי, צלם חובב, הטעה את השופטים בתחרות הצילום היוקרתית 1839 עם תמונה אמיתית של פלמינגו ללא ראש שצילם באמצעות האייפון. התמונה זכתה בפרסים, שנשללו לאחר שהתברר שהיא לא נוצרה על ידי AI, אלא הייתה צילום אמיתי לחלוטין
רפאל בן זקרי |  1
מוזיאון (צילום shutterstock)
בתקופה שבה תמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית כמעט בלתי ניתנות לזיהוי, קשה לדעת מה אמיתי ומה לא. אך הפעם, יש סיבה טובה לאופטימיות בקרב צלמים וחובבי צילום.
מיילס אסטריי, צלם חובב, הצליח להטעות את השופטים בתחרות הצילום היוקרתית 1839 עם תמונה סוריאליסטית אך אמיתית לחלוטין בשם 'Flamingone'. התמונה זכתה בפרס ברונזה ובפרס בחירת הקהל, אך התברר שהיא הוגשה לקטגוריה החדשה שנועדה לתמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית.
 
התמונה הבלתי רגילה, המציגה פלמינגו ללא ראש בחוף החול הלבן של ארובה, הצליחה להטעות את השופטים, כולל נציגים מהניו יורק טיימס ו-Getty Images שהעניקו לה את הפרסים, שנשללו לאחר שהתברר שהתמונה היא למעשה צילום פשוט ואמיתי של פלמינגו.
הניצחון של התמונה של אסטריי בתחרות בקגטוריה המיועדת לבינה מלאכותית מזכיר לנו שהיצירתיות האנושית והטבע עדיין מתעלים במצבים מסוימים על יכולות המכונה. בזמן שתחרויות צילום מתאימות את עצמן לעידן ה-AI, הסיפור הזה מהווה מעין ניצחון קטן לאנושות במאבק שמרגיש לעיתים חד צדדי.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעידן של שטפון מידע!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיש פוטושופ או בינה מלאכותית,אז מפספסים צילומים פשוטים בטבע שאנשים לא שמים לב שיש בכלל דברים כאלה בעולם.ישנם הרבה חיות מוזרות בעולם כמו:שנבוב,טפיר,אוקפי,ארמדיל,ברווזן, וכו',שלא לדבר על צמחים מוזרים כמו כדנית,דיונאה וכו'.לכן,זה הסיבה שאנשים מפספסים את הסביבה שלידם בניסיון ליצור משהו מלאכותי!!!!!
    סגור