דיגיטל וטק

אפל דוחה את השת"פ עם מטא: זו הסיבה למהלך

אפל דחתה את שיתוף הפעולה עם מטא בתחום ה-AI, והעדיפה את ChatGPT של OpenAI בשל חששות שונים. השיחות עם מטא לא התקדמו, ואפל מתמקדת בשילוב מודלי AI נוספים מבית גוגל ואחרות במערכות ההפעלה שלה. מה הסיבה למהלך?
רפאל בן זקרי | 
מארק צוקרברג מנכ"ל מטא וטים קוק מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, Christophe Licoppe)
לאחר חשיפת המגעים בין ענקיות הטכנולוגיה מטא ואפל, האחרונה דוחה את ההצעה לשיתוף הפעולה עם מטא בשל חששות לפרטיות.
לפי הדיווח בבלומברג, השיחות בין החברות נערכו במרץ, אך לא התקדמו ואפל לא מתכננת לשלב את מודל השפה של מטא, Llama, במערכת ההפעלה iOS. כזכור, בימים האחרונים הוול סטריט ג'ורנל דיווח שאפל ומטא קיימו בדיונים פעילים לגבי שילוב ה-AI של מטא ב-iOS 18 כחלק מ-Apple Intelligence. עם זאת, בבלומברג ציינו שאפל לא שקלה ברצינות את השותפות.
השיחות הראשוניות עם מטא התקיימו במקביל לתחילת מגעים שקיימה הענקית מקופרטינו עם OpenAI ואלפבית, חברת האם של גוגל. אפל החליטה לא להמשיך לשיחות מעמיקות יותר עם מטא, מאחר שלא ראתה שהנהלים שלהם מספיק מחמירים בכל הנוגע לפרטיות.
בסופו של דבר, אפל חתמה על הסכם עם OpenAI, ו-ChatGPT ישולב ב-iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS Sequoia. המשתמשים יוכלו לבחור להפעיל את ChatGPT, וסירי תוכל להעביר חלק מהבקשות למודל ה-AI המתקדם יותר.
בכנס WWDC האחרון, הודיע קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, כי החברה מתכננת לאפשר למשתמשים לבחור בין מודלי AI שונים ולחתום על הסכמים עם ספקיות נוספות. ההודעה עולה בקנה אחד עם הדיווחים שאפל מנהלת משא ומתן עם גוגל לשילוב מודל השפה Gemini במערכות ההפעלה שלה, כמו גם דיונים עם חברת הבינה המלאכותית Anthropic, המפתחת את מודל השפה קלוד (Claude).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה