דיגיטל וטק

אפל בתוכנית שתשנה את כללי המשחק: 50% פחות עובדים

אפל מתכננת להחליף מחצית מעובדי ייצור מכשירי האייפון שלה במכונות אוטומטיות, במטרה לייעל את תהליכי הייצור ולחסוך בעלויות. עם השקעות במאות מיליוני דולרים וטכנולוגיות חדשות, השפעת המהלך צפויה להיות מרחיקת לכת
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום unsplash)
אפל מתכננת להחליף 50 אחוז מעובדי ייצור מכשירי האייפון שלה בתהליכים אוטומטיים שיבוצעו על ידי מכונות, כך לפי דיווח חדש של The Information.
סביח חאן, סגן נשיא בכיר לתפעול באפל, הנחה להפחית את מספר העובדים בקווי ההרכבה הסופיים של האייפון, עם יעד להקטין את מספר העובדים ב-50% בשנים הקרובות. ההחלטה התקבלה זמן קצר לאחר עימותים אלימים בין עובדים לשוטרים במפעל ההרכבה הראשי של פוקסקון (המייצרת את האייפון) בנובמבר 2022.
אפל נוהגת לעקוב אחר העובדים במפעלי היצרניות שלה כדי לוודא שהם עובדים בתנאים הוגנים ומקבלים את שעות המנוחה המגיעות להם. במסגרת הדיווח השנתי של אפל, פורסם שמספר העובדים שנמצאים במעקב פחת מ-1.6 מיליון בשנת 2022 ל-1.4 מיליון בשנת 2023. הירידה משקפת את השפעת תהליכי האוטומציה שמביאים להפחתה במספר העובדים האנושיים הנדרשים בקווי הייצור.
המכונות הנדרשות לאוטומציה עשויות לעלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ובמקרים מסוימים אפל לחצה על שותפי הייצור להשקיע בעלויות אלו. אפל גם רכשה חברות כמו DarwinAI ו-Drishti, המסייעות באוטומציה ואנליזה של קווי הייצור.
גם עבור האייפון 16 תכננה אפל אוטומציה להתקנת כפתורים ורכיבים נוספים, אך התוכניות בוטלו בשל שיעור פגמים גבוה. אך למרות התקלות שבדרך, היעד הסופי של אפל הוא ללא ספק משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה