דיגיטל וטק

ענקית הסטרימינג נכנסת לפשיטת רגל: חובות של 970 מיליון דולר

בבקשה שהוגשה לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז דלאוור, חשפה חברת הבידור "צ'יקן סופ פור דה סול אנטרטיינמנט" היקף חובות מסחרר של כ-970 מיליון דולר, לעומת נכסים בשווי של כ-414 מיליון דולר בלבד, נכון לסוף מרץ 2024. מצב הקופה של החברה מדאיג במיוחד, עם יתרת מזומנים של פחות מ-5 מיליון דולר, כאשר רוב הסכום מוגבל לשימוש.
מערכת ice |  2
סטרימינג (צילום Shutterstock)
חברת הבידור "צ'יקן סופ פור דה סול אנטרטיינמנט", המפעילה את שירותי הסטרימינג רדבוקס וקראקל, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. הצעד הדרמטי הגיע לאחר שהחברה נכשלה בתשלום משכורות לעובדיה ובפירעון חובות לספקים במשך למעלה משבוע.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז דלאוור, חשפה החברה היקף חובות מסחרר של כ-970 מיליון דולר, לעומת נכסים בשווי של כ-414 מיליון דולר בלבד, נכון לסוף מרץ 2024. מצב הקופה של החברה מדאיג במיוחד, עם יתרת מזומנים של פחות מ-5 מיליון דולר, כאשר רוב הסכום מוגבל לשימוש.

רשימת הנושים של החברה קוראת כמו מי ומי בתעשיית הבידור העולמית. בין החייבים הבולטים ניתן למצוא את אולפני יוניברסל, להם חייבת החברה למעלה מ-33 מיליון דולר, סוני פיקצ'רס (9.1 מיליון דולר), BBC (9 מיליון דולר), ליונסגייט (4.6 מיליון דולר) וחברות קמעונאות ענקיות כמו וולגרינס (5 מיליון דולר) ווולמארט (4.1 מיליון דולר).
המשבר בחברה הגיע לשיאו כאשר ביל רוהאנה ג'וניור, יו"ר ומנכ"ל החברה המחזיק ב-79% מזכויות ההצבעה, פירק את מועצת המנהלים ב-11 ביוני 2024. צעד זה הותיר את החברה ללא הנהגה אפקטיבית בעיצומו של המשבר הפיננסי.
"צ'יקן סופ פור דה סול אנטרטיינמנט" היא שחקנית משמעותית בשוק הסטרימינג האמריקאי, עם שלושה שירותים מובילים הממומנים על ידי פרסומות: רדבוקס, קראקל ו"צ'יקן סופ פור דה סול". בנוסף, החברה מפעילה שירות טלוויזיה חינמי בשם רדבוקס פרי לייב טיוי, שירות VOD ורשת של כ-27,000 קיוסקים להשכרת סרטים ברחבי ארצות הברית.
החברה הרחיבה את פעילותה בשנים האחרונות באמצעות רכישות אגרסיביות, כולל רכישת חלק הארי של קראקל מסוני פיקצ'רס טלוויזיה ב-2019, ורכישת רדבוקס באוגוסט 2020 בעסקה ששוויה הוערך ב-370 מיליון דולר. עם זאת, רכישת רדבוקס הוסיפה לחברה חוב של כמעט 360 מיליון דולר, מה שככל הנראה תרם למצבה הפיננסי הקשה.
"צ'יקן סופ פור דה סול אנטרטיינמנט" היא חברת בת של "צ'יקן סופ פור דה סול LLC", המוכרת בעיקר בזכות סדרת הספרים המפורסמת באותו השם. החברה האם מייצרת גם מזון לחיות מחמד תחת המותג "צ'יקן סופ פור דה סול".
עתה, כאשר החברה נכנסת להליכי פשיטת רגל, נותר לראות כיצד ישפיע הדבר על עתיד שירותי הסטרימינג שלה ועל תעשיית הבידור האמריקאית בכללותה. האם זהו סופו של סיפור מרק העוף, או שמא תצליח החברה לבשל מתכון חדש להצלחה? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    את מי זה מעניין (ל"ת)
    אני 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אתם באמת חושבים שמישהו מרצין שהם במצב כלכלי כזה?
    סמוראי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד כמה אתם חושבים שאנחנו מטומטמים? פתאום כל חברות הענק ששוות מאות מיליונים נקלעות לקשיים? נניח שזה נכון, סבבה. אך מי הבנקאי הטיפש שנותן להם להגיע למצב כזה? אותו הבנקאי הוא הבנקאי של כולם????... הממממ, מעניין....
    סגור