דיגיטל וטק

מכה קשה לשירות הסטרימינג הפיראטי שהאפיל על נטפליקס

משרד המשפטים האמריקאי הרשיע חמישה גברים בהפעלת Jetflicks, שירות סטרימינג פיראטי עם כמות תוכן עצומה שהכילה יותר מ-183,000 פרקים. השירות הפיראטי, שגבה דמי מנוי והצליח להתחמק מאכיפה במשך שנים, מעלה שאלות חדשות על מאבק בזכויות יוצרים
רפאל בן זקרי | 
סטרימינג (צילום Shutterstock)
משרד המשפטים האמריקאי הרשיע חמישה גברים בהפעלת שירות סטרימינג לא חוקי שהכיל כמות תוכן גדולה יותר מאשר זו הקיימת בשירותי הסטרימינג הגדולים בשוק.
שירות הסטרימינג הפיראטי Jetflicks, פעל מאז 2007 לפחות. הנאשמים, ג'ארד חורקי, פיטר הובר, דאגלס קורסון, קריסטופר דלמן ופיליפה גרסיה, היו מעורבים בניהול השירות וכל אחד מהם ירצה משך מאסר אחר, שטרם נקבע.
Jetflicks פעל באמצעות תוכנה מתוחכמת שסקרה אתרי פיראטיים כדי למצוא פרקים גנובים של תוכניות טלוויזיה, והוסיפה אותם לשירות. בסך הכל, היו ב-Jetflicks יותר מ-183,000 פרקים, שלפי משרד המשפטים, זהו "קטלוג גדול יותר מזה של Netflix, Hulu, Vudu, ו-Amazon Prime יחד."
בנוסף לכך שהתכנים היו פיראטיים, Jetflicks ייצר הכנסות של מיליונים על ידי גביית דמי מנוי של $9.99 לחודש עבור גישה לתוכן. באופן מפתיע, השירות הצליח להימנע ממעקב בעלי זכויות היוצרים זמן רב בכך שטען בפני ספקי התשלומים שהוא למעשה חברת בידור תעופתית.
בזמן שגזרי הדין של החמישה צפויים בהמשך, המקרה מעמיד שוב את השאלה על מוסריות חוקי זכויות היוצרים והפעילות הפלילית סביבם, ומזכיר את המקרה של אתר סדרות הישראלי, שנסגר באוקטובר האחרון לאחר מאבק ממושך מול זיר"ה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה