קריפטו

חשיפה דרמטית: מומחה הסייבר שמנהל שוק סמים באינטרנט האפל

צעיר טאיוואני, שנחשב למומחה בתחום אבטחת המידע והקריפטו, נחשף כמנהל שוק סמים חשאי שהניב רווחים עצומים. הגילוי המפתיע מטלטל את עולם הפשע המקוון, כאשר החשדות מתמקדים בגניבת כספים וסחיטה באיומים
רפאל בן זקרי | 
האקר (צילום shutterstock)
לין רוי-סיאנג, צעיר טאיוואני בן 23, שהציג את עצמו כמומחה לאבטחת מידע ומטבעות קריפטו, עומד במרכז חשיפה דרמטית שמטלטלת את עולם הפשע המקוון ושוק הקריפטו.
לפי הפרסום של אנדי גרינברג ב-Wired, לפני כחודשיים, רוי-סיאנג העביר הרצאה על "פשעי סייבר ומטבעות קריפטו" בפני שוטרים ממדינת סנט לוסיה שבקריביים. רוי-סיאנג, שהוצג על ידי שגרירות טאיוואן כמומחה לאבטחת מידע, הדריך את השוטרים על דרכי המאבק בפשעי סייבר ומעקב אחר עסקאות במטבעות קריפטו. ההצלחה של ההדרכה זכתה אפילו לשבח מצד ממשלת סנט לוסיה, שהצהירה כי 30 שוטרים עברו הכשרה מתקדמת על ידי רוי-סיאנג.
אך בשבוע שעבר נחשפה האמת המפתיעה שמאחורי מומחה הסייבר. מחלקת המשפטים האמריקאית חשפה כי רוי-סיאנג הוא לכאורה המנהל של שוק הסמים החשאי "אינקוגניטו", שבו נמכרו סמים מסוגים שונים באמצעות ביטקוין ומונרו. על פי החשד, רוי-סיאנג הפעיל את השוק במשך כארבע שנים, והצליח לצבור רווחים בסך של כ-100 מיליון דולר.

הכל התחיל בתחילת השנה, כאשר רוי-סיאנג נחשד בגניבת כספים ממשתמשי האתר. לפני כשבוע הוא נעצר על ידי ה-FBI בנמל התעופה JFK בניו יורק. כך, הסתבר כי לאורך השנים רוי-סיאנג חי חיים כפולים. מצד אחד, הוא עבד כמתמחה בתחום הקריפטו בטאיפיי וכעובד IT בשגרירות טאיוואן בסנט לוסיה, ומצד שני, היה ידוע באינטרנט האפל בכינוי "Paroh" והפעיל את שוק הסמים "אינקוגניטו".
שוק הסמים שניהל רוי-סיאנג הפך לפופולרי הודות למאפייני האבטחה המתקדמים ואמצעי הפרטיות שננקטו בו, אך בסופו של דבר, רוי-סיאנג נחשד בגניבת כספים ממשתמשי האתר ובניסיון סחיטה באיומים, מה שהוביל כאמור למעצרו. כעת הוא מואשם בקשירת קשר לסחר בסמים, הלבנת הון והפעלת ארגון פשע. הרשויות האמריקאיות מייחסות לו ניסיון להונות את משתמשי השוק האפל באמצעות כלי מעקב אחרי עסקאות קריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה