משפט

מייסדי "ארנק סמוראי" נאשמים בהלבנת הון של יותר מ-100 מיליון דולר

התובעים הפדרליים בארה"ב טוענים כי מייסדי "ארנק סמוראי" הלבינו יותר מ-100 מיליון דולר דרך הרשת האפלה, רשת נפרדת לא חוקית

מערכת ice | 
ביטקוין - אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
על פי אתר "קוין בייס", התובעים הפדרליים בארה"ב מאשימים את מייסדי "ארנק סמוראי", קווין רודריגז וויליאם לונרגן היל, בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון, כשממשלת ארצות הברית ממשיכה בגישתה להעמיד לדין נוכלים הנעזרים במטבע הדיגיטלי לשימוש בלתי חוקי עם ממשלות זרות, כדי להסתיר את העברות הכספים.
על פי ההודעה הרשמית לעיתונות, השניים פיתחו, שיווקו והפעילו את ההונאה ש"הקלה על יותר מ-100 מיליון דולר בעסקאות הלבנת הון משווקי אינטרנט אפלים לא חוקיים". כאמור, המייסדים סייעו לעסקאות בלתי חוקיות בסך 2 מיליארד דולר, בין 2015 להיום. בכתב האישום נכתב כי נתון זה חושב על ידי המרת ערך הביטקוין, בהתבסס למחיר הביטקוין ב-"זמן כל עסקה".
 
על פי כתב התביעה, רודריגז בן 35, והיל בן 65, גבו כ-4.5 מיליון דולר שכר טרחה עבור השירותים שהם מספקים. בנוסף, השניים מואשמים בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון וקשירת קשר להפעלת עסק ללא רישיון להעברת כספים. האישומים נושאים עונש מרבי של 20 שנים וחמש שנים, בהתאמה.
 כמו כן, עוד נמסר לעיתונות כי רודריגז נעצר אמש ומחר צפוי להישפט בפנסילבניה, והיל, מייסד נוסף נעצר גם הוא בפורטוגל ומוסגר ברגעים אלו לארצות הברית. כאמור, "ארנק הסמוראי" נמצא בפיתוח מאז 2015, כשהאפליקציה לנייד גרפה יותר מ-100,000 הורדות.
"בסמוראי אנחנו מתמקדים לחלוטין בהתנגדות לצנזורה ובכלכלה מעגלית אפלה. זה לא מרמז על אימוץ המוני, אם כי השווקים האפלים כבר החלו להתרחב במהלך הקורונה וימשיכו כך גם אחריה", נמסר מהצוות של היל לאחר המקרה.
 
שני המייסדים חיפשו משקיעים על ידי שיווק אותה הנחת יסוד, שמשתתפים מהרשת האפלה ייכללו בבסיס המשתמשים שלהם, כך נמסר מההגנה של "ארנק סמוראי". כשבצילום המסך מחומרי השיווק שלהם, רשום: "שווקים מוגבלים לצד הימורים מקוונים והגנה על נכסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה