טלוויזיה

אתר סדרות נסגר אחרי 12 שנה: נפרד סופית מהצופים

בציוץ של בעלי האתר הפיראטי הגדול בישראל נכתב: "זה נגמר, לאחר 12 שנים מופלאות ומלאות בתוכן פיראטי, אנחנו נאלצים לסגור את האתר שלנו. אנחנו מודים לכל המשתמשים שלנו על התמיכה והאהבה שלכם במשך השנים"
מערכת ice |  3
אתר סדרות (צילום ויקיפדיה, shutterstock)
רק בחודש שעבר, אתר הסדרות הפיראטי הפופולרי, "סדרות", חזר לפעול במתכונת חלקית, אך אחרי 12 שנים המפעיל החליט להרים ידיים והודיע דרך החשבון האנונימי בטוויטר כי האתר ירד מהאוויר סופית ולא ייאבק יותר.
בציוץ נכתב: "זה נגמר, לאחר 12 שנים מופלאות ומלאות בתוכן פיראטי, אנחנו נאלצים לסגור את האתר שלנו. אנחנו מודים לכל המשתמשים שלנו על התמיכה והאהבה שלכם במשך השנים".
כזכור, האתר ירד מהאוויר בחודשים האחרונים לאחר שארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) הוריד אותו ותפס מספר שרתים שהיו בבעלותו. "רוב התוכן חזר וזמין לצפייה כעת", הודיע בזמנו הבעלים בחשבון הטוויטר הבדוי. "העלינו חזרה כמה מאות טרה". אולם לאכזבתם של משתמשים רבים האתר יפעל כרגע רק למינויים בתשלום "עד הודעה חדשה ואין צפי לחינמיים", כפי שנכתב. למינויים, הצפייה תהיה זמינה בתשלום דרך ערוץ מאובטח בטלגרם.
 

ללא ספק התופעה של אתר סדרות ובכלל של הצפייה הפיראטית, היא מיוחדת. קשה למצוא תחום לא חוקי שמקבל כל כך הרבה לגיטימציה מציבור רחב כל כך 'מן השורה', מילולית וגם כלכלית. לכן הגישה לכל הנושא היא מורכבת. מצד אחד, זה ברור שזהו אתר פיראטי שפועל בניגוד לחוק, ופוגע בפרנסתם של יוצרים ואמנים שמקבלים את משכורתם מגופי הפקות שמשקיעים כספים רבים כדי להביא יצירות מקוריות - זהו דבר חשוב שאין להקל בו ראש. מהצד השני: אי אפשר להתעלם מהמהפכה שהוביל אתר סדרות בציבור הישראלי.
 
אין כמעט אחד שלא הכיר את האתר עוד לפני למעלה מעשור (האתר נוסד בשנת 2011), והאפשרות להביא את תכני התרבות והבידור הישראליים לכל בית בישראל: במיוחד עבור אלו שלא היו יכולים להרשות לעצמם לרכוש חבילת כבלים יקרה. בין אם אלו משפחות מעוטות יכולת, בין אם אלה בני נוער, ואפילו חיילים בבסיס מרוחק, עבור כולם - האתרים הפיראטיים בכלל, ואתר סדרות בפרט, היו הדרך להתערות בשיח הישראלי, בתרבות, בסדרות, בסרטים ובכלל. 
בריאיון בלעדי שהעניק לאתר ice בחודש שעבר, נ' בעלי האתר סיפר לראשונה על החזרה של האתר, שנעשתה כעת במתכונת מנויים בתשלום. "בגלל הפעילות של זיר"ה נגדנו אז אין לנו ברירה אלא לפעול במודל בתשלום בלבד עד להודעה חדשה", אמר נ'. "מצד אחד זיר"ה טוענים בחלק מהפרוטוקולים שלהם שהאתר מגלגל מאות אלפי שקלים בשנה ומצד שני הם טוענים שיש לנו 17 מיליון דולר, מה שהם עושים זו השמצה גסה ואם כבר מדברים על הכנסה אז למה שלא יגידו כמה תקצוב הם מקבלים מידי שנה כדי להיאבק בנו, אני בטוח שהסכום שהם מקבלים גבוה יותר מההכנסה שלנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא יקום ולא יהיה אתר כמו אתר זה,
    נס1 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    30 1
    אין בשום מקום כל-כך הרבה סדרות וסרטים גם בתשלום ! אתר שהנגיש בחינם במיוחד בתקופות קשות , והמשתמשים הגיעו בעיקר ממשפחות דלי אמצעים . סתם לשם השוואה כל הסדרות הטורקיות והאסיאתיות נגישות באינטרנט בכל מני אתרים בחינם, (בתרגום לאנגלית) ולא ראיתי את זיר״ה שלהם מעיז לנגוע בהם !
    סגור
  • 2.
    סוף גנב לתליה
    הרצל 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 41
    ובכלל לא בטוח שזה לא היה כיסוי לפעילות עבריינית אחרת.
    סגור
  • 1.
    עוד ניצחון לעשירים (ל"ת)
    רמי 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור