דיגיטל וטק

"מכונית מעופפת": הפיתוח הישראלי מפרדס חנה - שישמש את כוחות צה"ל

ה-AIR One Cargo, כטב"מ המטען של חברת AIR הישראלית, הצטרף לשורותיו של משרד הביטחון. כטב"ם התובלה יוכל לשמש למשימות תובלה באזורים מאוימים, להוביל לכוחות מטענים דחופים מבלי לסכן מסוק וצוותו. כטב"ם התובלה יהיה מסוגל לשאת מטען בן 250 ק"ג, למרחק של כ-100 ק"מ, במהירות שיוט של 135 קמ"ש
מערכת ice | 
כטב"ם המטען של חברת AIR הישראלית (צילום יחצ)
צה"ל צפוי להשתמש בכטב"מים גם עבור משימות תובלה, ולא רק עבור משימות תקיפה וסיור. ה-AIR One Cargo, כטב"מ המטען של חברת AIR הישראלית, הצטרף לשורותיו של משרד הביטחון, וכמה נוספים כמוהו יתקבלו על ידי המשרד בשנה הבאה. גם חיל האוויר האמריקני ביצע הזמנה ראשונה לצרכי ניסויים, וכן חברה מסינגפור. 
על פי הדיווח של אודי עציון בוואלה, כטב"ם התובלה יוכל לשמש למשימות תובלה באזורים מאוימים, להוביל לכוחות מטענים דחופים מבלי לסכן מסוק וצוותו, כמו מנות דם, תחמושת, מזון ומים. זוהי גרסה להובלת מטען של הכלי החשמלי המאויש של החברה, הממריא אנכית, אך טס כמו מטוס, מה שנהוג גם לכנות "מכונית מעופפת".
כטב"ם התובלה יהיה מסוגל לשאת מטען בן 250 ק"ג, למרחק של כ-100 ק"מ, במהירות שיוט של 135 קמ"ש. קיימים רחפני תובלה אולם הם בדרך כלל לוקחים מטען בן כמה עשרות קילוגרמים, למרחקים קצרים בהרבה, ובמהירות איטית יותר. חברת AIR מפרדס חנה, שהוקמה ב-2021, קיבלה עד כה הזמנות בסך 17 מיליון דולר לכמה עשרות כלים מהכטב"מ החדש, שפונה גם לשוק האזרחי.
באמצע שנה הבאה חברת AIR הישראלית צפויה לחנוך פס ייצור בארה"ב, ולהמשיך את פעילות המחקר והפיתוח בישראל. כדי להפחית עלויות היא עושה שימוש בספקים מוכרים מתעשיית הרכב, כמו יצרנית השלדות הגרמנית EDAG ויצרנית המנועים החשמליים NIDEC. רני פלאוט, מנכ"ל ואחד ממייסדי AIR הסביר בשיחה עם וואלה כי שעת טיסה שלו תעלה 5-10 אחוזים משל מסוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה