דיגיטל וטק

הכישלון של מאסק? ירידה חדה בהכנסות הרשת החברתית X

מסמכים שהוגשו לרגולטורים מגלים כי הכנסות הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) צנחו בכמעט 40% מאז רכישת החברה על ידי אילון מאסק. הירידה נובעת בעיקר מהפסדי פרסום, אך מאסק לא מוותר ומנסה מגוון אופציות בתקווה לשפר את המצב
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
מסמכים חדשים שהוגשו לרגולטורים חושפים כי הכנסות הרשת החברתית X, לשעבר טוויטר, צנחו באופן משמעותי מאז שאילון מאסק רכש את החברה באוקטובר 2022.
לפי המסמכים, שהוכנו על ידי X, הכנסות החברה ירדו בכמעט 40% במחצית הראשונה של 2023 בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת, והסתכמו ב-1.48 מיליארד דולר. בנוסף, החברה הפסידה 456 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.
מרבית הירידה בהכנסות נובעת מבעיות פרסום. לפני הרכישה של מאסק, הפרסום היווה כ-90% מהכנסות החברה. מאז הרכישה, מפרסמים רבים עזבו בשל שינויים בפלטפורמה ומחלוקות שונות הקשורות למאסק.
המסמכים הוכנו לבקשת הרגולטורים, כחלק ממהלך שמבצעת החברה כהכנה לקראת התכנון להשיק שירות תשלומים חדש בשם X Payments, אשר יאפשר גם לרכוש מוצרים ושירותים ולאחסן כסף בחשבון ה-X. החברה הגישה מסמכים ל-11 מדינות במטרה לקבל רישיונות להעברת כספים.
למרות הירידה בהכנסות, מאסק ממשיך לנסות למצוא פתרונות יצירתיים עבור הרשת החברתית שבבעלותו, והציג את תוכנית המנויים X Premium ושירות מנויים ליוצרים, אך אלו לא הצליחו לכסות על הפער שהותירו המפרסמים. במקביל, X Payments מתכננת להציע למשתמשים אפשרות לפתוח חשבונות חיסכון עם תשואה גבוהה במיוחד, כרגע רק עבור מטבעות רגילים, ולא עבור מטבעות קריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה