דיגיטל וטק

הכפית החכמה הזו תאפשר לכם להיגמל מהתלות במלח

פיתוח יפני חדש מבית Kirin מציע כפית חכמה שמגבירה את תחושת המליחות באוכל ללא צורך בהוספת מלח. הכפית משתמשת בזרמים חשמליים עדינים כדי להגביר את תחושת הטעם המלוח בלשון, עם ארבע רמות שונות של מליחות
רפאל בן זקרי | 
כפית חשמלית (צילום Kirin)
צריכת נתרן גבוהה עלולה לגרום למחלות לב ולבעיות רפואיות אחרות, מה שמוביל אנשים רבים לנסות להפחית את כמויות המלח בתזונה שלהם. פיתוח יפני חדש, של כפית חכמה, עשוי לסייע בתהליך הזה.
זה לא סוד שאוכל דל נתרן עשוי להיות פחות טעים, וזה בדיוק מה שהכפית החשמלית של Kirin באה לפתור. בעזרת זרמים חשמליים עדינים במיוחד, הכפית מאפשרת למשתמש לחוש טעם מלוח יותר באוכל בלי להוסיף לו מלח. הכפית מצוידת בסוללה נטענת ומאפשרת לבחור בין ארבע רמות מליחות שונות להתאמה אישית. הזרמים החשמליים מכוונים למולקולות יוני הנתרן בלשון, מה שגורם לאוכל להרגיש מלוח יותר.
המטרה של פיתוח הכפית היא להפחית את צריכת הנתרן עבור אנשים המנסים להוריד את כמויות המלח שהם צורכים, כדי להפחית סיכונים למחלות לב ולמצבים רפואיים אחרים הקשורים לצריכת נתרן גבוהה, כאשר ישנם גם מחקרים המצביעים על המלח כגורם למוות מוקדם.
הכפית פותחה בשיתוף עם הפרופסור הומי מיאשיטה מאוניברסיטת מייג'י, שעבד בעבר על זוג צ'ופסטיקס חשמליים בעלי טכנולוגיה דומה וזכה בפרס האיג נובל ההומוריסטי. כרגע, הכפית זמינה רק דרך ספקים יפניים של חברת Kirin, ועדיין לא ברור אם תהיה זמינה בעתיד בשווקים המערביים או בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה