בריאות

הסוד לחיים ארוכים ובריאים יותר נחשף - והוא פשוט משחשבתם

מחקר חדש שסקר לא פחות מ-11,255 פציינטים, מצא שאנשים שנשארים לחות סובלים מפחות מחלות כרוניות ויש להם תוחלת חיים ארוכה יותר מאלה שאינם מקבלים מספיק נוזלים
מערכת ice |  1
רפואה (צילום vecteezy)
שתיית יותר מים בכל יום יכולה להיות הסוד להזדקנות איטית יותר ולחיות ארוכים יותר. מחקר חדש מצא שאנשים שנשארים לחות סובלים מפחות מחלות כרוניות ויש להם תוחלת חיים ארוכה יותר מאלה שאינם מקבלים מספיק נוזלים.
הממצאים מגיעים מסקירה על פני 30 שנה של 11,255 מבוגרים, שרמות הנתרן בסרום שלהם נמדדו בנקודות שונות במהלך אותה תקופה. נתרן בסרום עולה כאשר צריכת הנוזלים של אדם יורדת. במילים פשוטות, אם אתה מיובש, רמות הנתרן שלך בסרום עולות.

הצוות ממכון הלב, הריאות והדם הלאומי מצא שרמות הנתרן בסרום בקצה הגבוה של הטווח הנורמלי עבור אנשים הראו סימנים של הזדקנות ביולוגית מואצת. הם גם היו בסבירות גבוהה יותר לפתח מצבים כרוניים כמו מחלות לב וריאות. בנוסף, אנשים אלה היו בעלי סיכוי גבוה יותר למות בגילאים צעירים יותר.
"התוצאות מצביעות על כך שהידרציה נכונה עשויה להאט את ההזדקנות ולהאריך חיים ללא מחלות", אומרת מחברת המחקר נטליה דמיטרייבה, Ph.D., חוקרת במעבדה לרפואה רגנרטיבית קרדיווסקולרית במכון הלאומי ללב, ריאות ודם. (NHLBI), בהודעה לתקשורת.
מחברי המחקר הגיעו לממצאים אלה לאחר הערכת חמישה ביקורים רפואיים של כל משתתף. שני הראשונים התרחשו כאשר כל אחד היה בשנות ה-50 לחייו. האחרון התרחש בין הגילאים 70 עד 90. הצוות לא כלל אנשים עם רמות נתרן בסרום גבוהות באופן חריג ואלה עם מצבים בריאותיים בסיסיים, כגון השמנת יתר. משם, הם השוו את רמות הנתרן בסרום ל-15 סמנים של הזדקנות ביולוגית - כולל לחץ דם סיסטולי, כולסטרול וסוכר בדם.
למרות שהחוקרים אומרים שהתוצאות שלהם לא יכולות להוכיח שיש קשר סיבתי בין הידרציה להזדקנות, המחקר עדיין מספק תובנה טובה שיכולה לעזור לאנשים לחיות בריא יותר. "אנשים שהנתרן בסרום שלהם הוא 142 mEq/L ומעלה ייהנו מהערכה של צריכת הנוזלים שלהם".
מחברי המחקר מוסיפים כי הנוזלים כוללים מים, מיצים והידרציה המגיעים מירקות ופירות עם תכולת מים גבוהה. יתרה מכך, האקדמיות הלאומיות לרפואה ממליצות לנשים לצרוך בין שש לתשע כוסות נוזל ביום (1.5-2.2 ליטר). לגברים, המספר הוא שמונה עד 12 כוסות (2-3 ליטר).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שתיה של מים מונע אבנים בכליות
    תמים 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתיה של מים מונע אבנים בכליות ודלקת בדרכי השתן.
    סגור