דיגיטל וטק

אינטל חוגגת: אלו המעבדים החדשים והמתקדמים שהשיקה

באירוע מיוחד שהתקיים בטייוואן, חברת אינטל חושפת שני מעבדים חדשים ומתקדמים: הדור השישי של מעבדי Xeon ואת Lunar Lake - מעבד חדש למחשבים ניידים עם יכולות בינה מלאכותית יוצאות דופן
מערכת ice | 
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
באירוע הכרזה שנערך בטאיוואן, חשפה חברת אינטל את הדור השישי של מעבדי Xeon שמיועדים למשימות של בינה מלאכותית, ענן ודאטה סנטר. לראשונה בתולדות אינטל, מעבדי הדאטה סנטר החדשים יגיעו בשני סוגים. סדרה אחת עם ליבות חזקות - P-core (Performance Core), המיועדת לביצועים גבוהים פר ליבה, וסדרה שנייה - E-core (Efficient Core), המיועדת ליישומים עם צורך בצפיפות גבוהה ויעילות אנרגטית.

(קרדיט: יח"צ)
מעבדי Xeon 6 החדשים של אינטל מתאימים באופן מיוחד להרצת מודלים גדולים של בינה מלאכותית, כמו Llama ו-GPT. הם כוללים טכנולוגיה בשם MXFP4 שמשפרת את ביצועי המעבד בזמן שהוא מעבד נתונים. טכנולוגיית MXFP4 מפחיתה את זמן ההשהיה (העיכוב) בעד פי 6.5 בהשוואה לשימוש ב-FP16 במעבדי דור 4.
כלומר, אם פעולה מסוימת הייתה לוקחת 6.5 שניות עם הטכנולוגיה הישנה, עכשיו היא תיקח רק שנייה אחת עם MXFP4. הפחתת זמן ההשהיה משמעותה שהמעבדים יכולים לעבד נתונים בצורה מהירה יותר, מה שמשפר את הביצועים הכוללים. בנוסף, השימוש בפורמט הנתונים החדש - MXFP4 מאפשר תמיכה במודלים גדולים של בינה מלאכותית, דבר חשוב ליישומים מתקדמים כמו הבנת שפה טבעית, תרגום מכונה ועוד.
בנוסף ,אינטל חשפה לראשונה לעיתונאים את Lunar Lake -  מעבד חדש למחשבים ניידים עם יכולות בינה מלאכותית יוצאות דופן. בכנס Intel Technology Tour שנערך בטאיוואן, נחשפו הפרטים אודות השבב החדש, המציע ביצועים מרשימים בתחום ה-AI עם עד 120 TOPS (טריליון פעולות בשנייה), משפר ביצועים עד 50% - וצורך 80% פחות חשמל מהדור הקודם. לא מדובר בשדרוג מעבד רגיל, אלא במהפכה של ממש בעיצוב המעבדים. Lunar Lake משלב לראשונה גם רכיבי זיכרון ישירות בתוך השבב, לצד שינויים מהותיים בארכיטקטורה שמאפשרים לנהל את צריכת החשמל ביעילות הרבה יותר גבוהה. 

אריק גיחון, אחד ממהנדסי אינטל שהציג את Lunar Lake לעיתונאים בטאיוואן, אמר: "לאחר מספר שנים של פיתוח אינטנסיבי, אנחנו גאים להציג את Lunar Lake, מעבד מהפכני שעומד להשתלט על שוק המחשבים הניידים. בניגוד למעבדים אחרים שפשוט מתאימים גרסה מוקטנת של מעבד שולחני ללפטופ, Lunar Lake תוכנן מההתחלה ועד הסוף במיוחד עבור מחשבים ניידים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה