דיגיטל וטק

מתקפת סייבר על נמלי הים? החשש הגובר - והפתרון הטכנולוגי הישראלי

בשיתוף פעולה מיוחד מציגות בימים אלו שתי חברות, אחת מהן כחול-לבן, את Maritime One, פתרון שמיושם כפיילוט כבר באחת ממדינות הים התיכון. הפלטפורמה מאפשרת זיהוי איומים פרואקטיבי, תצוגה חזותית יעילה של סיכונים וניהול אסטרטגי של נקודות תורפה. בכיר בקרן בירד: "פורץ דרך, הגנה על תשתיות לאומיות קריטיות"
מערכת ice | 
הים האדום (צילום פלאש 90/ יהודה בן יתח)
לאור חשיבותם הגדולה של נמלי הים על הכלכלה העולמית, הפכו הנמלים ליעד מועדף לתקיפות סייבר מצד גורמים הרוצים לפגוע בכלכלות הגלובאליות. בשיתוף פעולה מיוחד מציגות בימים אלו חברת אבטחת המידע הבינלאומי Trend Micro ו-Rescana הישראלית את Maritime One - פתרון אבטחת הנמלים שיגן על התעשייה הימית מפני תקיפות סייבר. הפתרון החדש כבר מיושם כפיילוט באחד מנמלי הים הגדולים בים התיכון. 
הפתרון פותח במסגרת תוכנית BIRD Cyber במימון קרן בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל וארה"ב למחקר ופיתוח טכנולוגי, מערך הסייבר הלאומי ומשרד להגנת המולדת האמריקאי ( DHS Department of Homeland Security -), אשר הקצו לאחרונה כ 4 מיליון דולר לתמיכה בפיתוח טכנולוגיות אבטחת סייבר המגינות על תשתיות קריטיות של שדות תעופה, נמלי ים ומערכות ייצור תעשייתי.
"שיתוף הפעולה בין Trend Micro ל-Rescana, נולד מתוקף החשיבות הלאומית הגוברת של הגנה על נמלי ים בישראל בשל היותה מדינת 'אי', כך שאחוז הסחורות המתקבל דרך הים גבוה יותר ממדינות אחרות בעולם להם גבולות יבשתיים פתוחים למעבר סחורות". אומר מור סוויני, מנהל אופרציה בכיר ב-Trend Micro ומוסיף "נתון זה משפיע עוד יותר על כלכלת המדינה וקריטי להשרדותה ועל כן ההבנה כי פתרון להגנה על הנמלים הינו פרוייקט המאפשר לשלב את מיטב המוחות באזור, באופן שיועתק למדינות אחרות".
Maritime One משפר את אבטחת הסייבר הימית באמצעות, גישה משולבת המבוססת על יכולותיהן של הפלטפורמות המובילות של החברות בפלטפורמה אחת:  Trend Micro Vision One, המזהה איומים ומספקת תגובות לאיומים ותובנות ופתרון ה- SaaS של Rescana, המספק יכולות לזיהוי חולשות וניהול זירת האיומים. בפתרון מיושמת גם טכנולוגיה של TXOne להגנה על מערכות OT תעשייתיות, אשר משולבת בפתרון Maritime One. 
 
פלטפורמה משולבת זו מצטיינת בניהול סיכוני IT/OT, שיפור אבטחת שרשרת האספקה בעבודת נמלי הים והגנה מפני איומים חיצוניים ופנימיים כאחד. הפלטפורמה מאפשרת זיהוי איומים פרואקטיבי, תצוגה חזותית יעילה של סיכונים וניהול אסטרטגי של נקודות תורפה. המערכת החדשה יודעת לייצר הערכות סיכונים אוטומטיות של חברות צד שלישי הבאות במגע עם הנמל וניהול נכסים מאובטח כדי להגן על שרשראות האספקה. גישה זו לא רק משפרת את המודעות של הנהלת הנמל על מצבו, אלא גם מספקת תובנות מעשיות, מגבירה משמעותית את עמידות הגנת הסייבר של התעשייה הימית ומקלה על אימוץ מנגנוני הגנה אוטומטיים. בנוסף, המערכת יודעת לספק תובנות חכמות לתיעדוף יעיל של משימות אבטחה והקצאת משאבים, יכולות המצמצמות גם את עלויות התפעול. 
ריסקנה מפתחת את VEGA – טכנולוגיית בינה מלאכותית לניהול סיכוני סייבר המאפשרת ללקוחותיה לצמוח ולנהל סביבה עסקית בטוחה. שיתוף הפעולה עם Trend Micro בשילוב הטכנולוגיות של ריסקנה עבור חברות בתעשיית ה- Maritime מציע לחברות העובדות בסביבה זו הזדמנויות חדשות ובטוחות יותר.
 
לדברי קובי לכנר, שותף מייסד חברת  Rescana: "מדובר במערכת שלמה ומקיפה המספקת להנהלת הנמל הימי ראש שקט להתמקד בליבת העשייה, ללא דאגות מתקיפות שעלולות לגרום לנזקים כלכליים, תוך שמירה על פעילות עסקית רציפה. Maritime One מסייע להגן מפני שיבושים, להבטיח יציבות שרשראות האספקה העולמיות ותנועה רצופה של סחורות חיוניות. מערך זה חיוני לשמירה על תפעול ואבטחה לשם שמירה על כלכלה ימית יציבה בעידן הדיגיטלי שלנו".
"בעולם כבר הבינו את הסיכונים הרבים בתקיפת נמלי ים וכבר החלו לפעול לחיזוק מערכי אבטחת המידע בנמלים. בנמלים ברחבי העולם נפתחו מרכזי חוסן סייבר שמטרתם לשפר את יכולות המוכנות וההתאוששות, ולאחרונה אף השיקו קואליציית אבטחת סייבר ימית לשיפור שיתוף המידע בין משתמשי הארגון ופעולות נוספות".
לדברי דדי גרטלר, ראש אגף חדשנות ושת"פ טכנולוגי במערך הסייבר הלאומי "מערך הסייבר הלאומי משקיע רבות בחדשנות ובניית אקו-סיסטם שיתרום להגנה על המשק הישראלי ולפיתוח תעשיית הסייבר בארץ. שיתוף הפעולה עם קרן BIRD בפרט ועם ה- DHS בכלל תורם רבות להידוק הקשרים בין חברות אמריקאיות לישראליות ובכך מקדם את עוצמת ישראל בסייבר ואת היחסים בין הארגונים. 
נמלי הים שחלקם מוגדרים תשתית מדינה קריטית, מהווה מוקד לתקיפות סייבר מדינתיות בשנים האחרונות בכל העולם, דבר שעשוי לגרום לפגיעה  בסחר העולמי שרובו עובר דרך הים. אנו מאמינים ששיתוף פעולה בין חברת הזנק ישראלית לחברת הגנת סייבר רב לאומית אשר יחדיו מפתחים פתרון משולב המותאם להגנה על נמלי ים יהווה בסיס טוב להעצמת חוסן הסייבר. 
לדברי טל קלם, מנהל תכנית BIRD Cyber בקרן בירד, "איומי אבטחת סייבר על תשתיות חיוניות מהווים סיכון גדול לביטחון הלאומי. על מנת להתמודד עם האיומים ולעודד פיתוח והטמעה של פתרונות חדשניים יזמו המשרד האמריקאי לביטחון המולדת ( Department of Homeland Security), מערך הסייבר הלאומי בישראל, וקרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ופיתוח, את תכנית BIRD Cyber. הפרויקט בין Rescana ו-Trend Micro הוא דוגמא מצויינת לשת"פ פורץ דרך בין חברה ישראלית וחברה אמריקנית, שהחליטו לפתח פיתרון של הגנה על תשתיות לאומיות קריטיות בישראל ובארצות הברית בתמיכת התכנית".

קובי לכנר, מור סוויני, ניר דליות, טל קלם
צילום: ריסקנה, באדיבות טרנד מיקרו, אייל טואג, דוברות נמל אשדוד
לדברי ניר דליות, מנהל תכניות אסטרטגיות ב-Trend Micro: "התעשייה הימית, החיונית למסחר העולמי, מתמודדת כיום עם סיכוני סייבר הולכים וגדלים. ככל שמערכות IT ו-OT מתמזגות, שרשראות אספקה הופכות מורכבות יותר ומתקפות סייבר מתפתחות בתחכום". 
לדבריו, "בשנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר מתקפות סייבר על נמלים ברחבי העולם, כאשר רק בשנה האחרונה הותקפו נמלים רבים ברחבי העולם וגם נמלי ישראל הפכו ליעד לנסיונות רבים בשנים האחרונות. נתון זה הופך את ישראל כמי שמשחקת תפקיד משמעותי בפיתוח פתרון שלא רק נותן מענה לתשתיות קריטיות, אלא גם מעשיר ומחזק את יכולות ההגנה של כל השותפות. העבודה המשותפת מייצרת חיבור שבבסיסו גם ישראל, ארה"ב ומדינות ידידות נוספות נהנות מהון אנושי משותף, הכשרה ואימון, ומודיעין איומים משותף המבוסס בסופו של דבר על הטכנולוגיה הישראלית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה