השוק

נמל אשדוד רושם קיטון של 22% במחזור ההכנסות: "השפעת המלחמה"

בדיווח תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024, מציינת החברה הפסד של 7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 40 מיליון אשתקד. ההון העצמי עומד על 2,577 מיליוני שקל, בהשפעת התחייבות לחלוקת דיבידנד למדינה. היו"ר שאול שניידר: "מוכיחים את אחריותנו הלאומית בתקופה מורכבת". השר דודי אמסלם: "עושים עבודת קודש, יישר כח"
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום באדיבות נמל אשדוד)
חברת נמל אשדוד בע"מ מציגה היום (רביעי) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2024. על פי חברה, השלכות המלחמה מתבטאות בירידה בהיקף כניסת סחורות לישראל במירב המגזרים כולל - רכבים חדשים, מכולות, תפזורת, מטען כללי ואוניות הקרוזים.
מחזור ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2024 עומד על 214 מיליוני שקל, לעומת  274 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2023, קיטון של  22%. ברבעון הרביעי של שנת 2023 ובשיא המלחמה נרשמו הכנסות של 205 מיליוני שקל. הפסד ברבעון הראשון לשנת 2024 עומד על 7 מיליוני שקל, לעומת רווח נקי של 40 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2023.
ההון העצמי עומד על 2,577 מיליוני שקל לעומת 2,751 מיליוני שקל בהשפעת התחייבות לחלוקת דיבידנד למדינה. ההפסד התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2024:  24 מיליוני שקל, לעומת רווח תפעולי  44 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2023. ברבעון הרביעי של שנת 2023 נרשם הפסד תפעולי של 33 מיליוני שקל. EBITDA ברבעון הראשון לשנת 2024: 7 מיליוני שקל, לעומת 77 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2023.
הכנסות מימון נטו ברבעון הראשון לשנת 2024:  8 מיליוני שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של 4 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2023. בעקבות הורדת הדירוג של מדינת ישראל על ידי S&P, עודכן ביום 15 במאי 2024 אופק הדירוג של החברה לאופק "שלילי". דירוג החברה  'ilAA+'.
 
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד מסר: "נמל אשדוד מוכיח את אחריותו הלאומית וחשיבותו למשק בתקופה מורכבת זו. כנמל לאומי אנו נדרשים לשיקולים לאומיים לצד שיקולים עסקיים תחרותיים. אנו פועלים במלא הכוח על מנת לדאוג שהנמל יהיה פתוח עבור המשק ובטוח עבור עובדנו. ברבעון זה ניתן להבחין בהאטת הפעילות המשקית כתוצאה מהשלכות המלחמה, דבר המשפיע באופן ישיר על התוצאות שלנו. אנו פועלים בסביבה תחרותית ועושים את המיטב על מנת להתמודד בה כראוי למרות המצב הביטחוני". 
דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי מסר: "חברת נמל אשדוד, עובדיה ומנהליה, עושים עבודת קודש, במיוחד בתקופה מורכבת זו. מלחמת חרבות ברזל שנכפתה עלינו משפיעה על כולנו, ובנמל אשדוד עושים את כל המאמצים כדי להתמודד עם ההשלכות ולהמשיך לספק שירות מקצועי ותוצאות חיוביות. נמל אשדוד חשוב למשק הישראלי ותורם לו רבות, בכל עת שנדרש. אני מודה לכל עובדות ועובדי הנמל על לילות כימים שהם עושים למען הצלחת החברה, יישר כוח לכל העוסקים במלאכה המרובה". 
 
אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד מסר: "התוצאות הכספיות של הנמל ברבעון הראשון של השנה משקפות את השפעת המלחמה. ניתן להבחין בשיפור של 9 מיליוני שקל בהכנסות לעומת רבעון 4 בשנת 2023, בו פרצה מלחמת חרבות ברזל. הצגנו תזרים חיובי ולהערכתנו ברבעונים הבאים נדביק את הפער לתקציב החיובי שחזינו טרם המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה