דיגיטל וטק

הרב שהשתמש בבינה מלאכותית: זו היוזמה המרגשת שעשה

הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד רשת "עלה" אשר מטפלת באנשים בעלי מוגבלויות, שיתף פעולה עם הארגון החברתי "האקוטיזם", ועם חברת אנבידיה. מטרת האירוע היא להציג כי לבינה מלאכותית בכל הנוגע לשימוש בכלים ופתרונות AI סביב אנשים עם מוגבלויות יש פוטנציאל אדיר וחיסכון עלויות משמעותי
מערכת ice | 
אירוע אקוטיזם (צילום יחצ)
הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת "עלה" שהיא מפעל חייו כבר 40 שנה, אשר עוסקת בטיפול באוכלוסייה עם מוגבלויות שונות ומגוונות, המלוות במורכבות רפואית.
כדי לקחת את העמותה לקדמה היא מאמצת טכנולוגיות חדשניות ושיתוף פעולה ייחודי עם הארגון החברתי 'האקוטיזם' ויחד עם אחת מחברות הטכנולוגיה הענקיות בעולם NVIDIA הם קיימו את אירוע "פסגת ה-AI פורצת גבולות ומוגבלויות". האירוע התקיים במסלול האקדמי המכללה למנהל, גוף אקדמי שעומד בחזית שני התחומים - AI ותמיכה באוכלוסיות מוחלשות באופן שוטף זה מספר שנים.
מטרת האירוע, אליו הגיעו כ-100 אורחים מחברות מגוונות העוסקות בתחום ה-AI,  הוא להציג לאקוסיסטם בישראל ול״סטארט-אפ ניישן״ בפרט כי בינה מלאכותית לגמרי נחלת הכלל ויתרה מכך, בכל הנוגע לשימוש בכלים ופתרונות AI סביב אנשים עם מוגבלויות יש פוטנציאל אדיר וחיסכון עלויות משמעותי.
כך לדוגמה, רק בקרב האוכלוסייה על הרצף, מחקרים מראים כי אפילו במדינות מפותחות, מבוגרים עם ASD חווים שיעורי אבטלה גבוהים יותר מאשר כמעט כל שאר קבוצות המוגבלויות. אחוזי אבטלה גבוהים אלו מביאים לעלויות כלכליות כבדות - ב-2020 בארה״ב עלויות שנבעו מאבטלה כבדה וחוסר תעסוקה של אנשים על הרצף עלו לממשל האמריקאי כ-223 מיליארד דולר.
פתרונות שהוצגו במהלך האירוע כמו OZZISTORY, סטרטאפ המפתח סיפורים חברתיים בעזרת AI או של חברת ARVR המפתחת שיטה חדשה לאימון רגשי במציאות מדומה מדגישים כמה כוח יש ל-AI בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ובתעסוקה. בעזרת סיפור חברתי מותאם אישית לסיטואציה ספציפית יכולה להתרחש במרחב בעבודה או אימון רגשי ב-VR שמלמד אנשים עם מוגבלויות להסביר ובעיקר גם להבין את עצמם יותר טוב מאפשרים היום לאותם אנשים להשתלב במרחב הציבור ובכך להוריד גם מהעומס החברתי והכלכלי.
מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה', הרב יהודה מרמורשטיין, אמר בכנס, כי "אחת המטרות שהצבתי כבר בתחילת הדרך היא לעמוד בחוד החנית בכל הקשור לפיתוח תהליכי ועזרי שיקום. כך היינו ראשונים לשלב מערכות מיקוד מבט, מערכות מציאות מדומה, ומגוון מערכות חדשניות לשיקום וקידום הילדים המיוחדים בכל תחומי החיים. אך טבעי רשת 'עלה' תהיה הראשונה להכריז על חיבור פסגת הטכנולוגיה הנוכחית עם הטיפול והשיקום של האוכלוסייה עם המוגבלויות".
פרופ' יורם רבין, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: "שיתוף הפעולה עם האקוטיזם מהווה מפגש ייחודי ומרגש בין 3 מהאג'נדות המרכזיות שהמכללה מקדמת בשנים האחרונות – חדשנות, חיבור למגזר העסקי וכמובן תרומה לקהילה. כפי שראינו באירוע זה ובאופן כללי בפעילות של האקוטיזם, בידיים הנכונות ועם כוונות טובות, הטכנולוגיה יכולה לגשר על פערים ולשפר באופן ניכר את חיינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה