דיגיטל וטק

רדיט מנפצת את התחזיות: בתוך יום מניית החברה מזנקת ב-48%

הרשת החברתית רדיט, הונפקה בבורסה בניו יורק לפי מחיר של 34 דולר למנייה. החברה ניפצה את התחזיות כשביומה הראשון בבורסה מניית החברה זינקה ב-48%. מי עומד להרוויח בגדול?
עידו מור | 
reddit (צילום מסך מאתר reddit)
הרשת החברתית רדיט (Reddit), הונפקה בבורסה בניו יורק. ההנפקה בוצעה על פי הרף העליון של טווח המחירים אליו כיוונה החברה, כשמחיר המנייה עמד תחילה על 34 דולר ושווי השוק של החברה הגיע ל-6.5 מיליארד דולר. בסוף היום, מחיר המנייה זינק והגיע למחיר של 50.44 דולר.
לחתמים בהנפקה, בראשות מורגן סטנלי, גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה, ניתנה אופציה לרכוש עוד 3.3 מיליון מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. מניית החברה תחל להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול RDDT.
רדיט, היא אומנם רשת חברתית שפחות מוכרת בארץ, אך היא שחקן וותיק בשוק. הרשת נוסדה בשנת 2005 על ידי סטיב האפמן (מנכ"ל החברה כיום), אלכסיס אוהניאן וארון שוורץ, שהיו דאז סטודנטים באוניברסיטת וירג'יניה ושותפים במעונות. 
למעשה רדיט מאפשרת לקהל המשתמשים שלה לפרסם פוסטים בנושאים שמעניינים אותם ומגדירה את עצמה "קהילה של קהילות". לפי הנתונים שפרסמה בטרם ההנפקה, לרשת יש כ-73 מיליון משתמשים יומיים ועד כה עלו ברשת למעלה ממיליארד פוסטים. 
אחד מבעלי המניות הגדולים ביותר ברדיט, הוא לא אחר ממנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, אשר מחזיק ב7.6% מן המניות הקיימות לאחר ההנפקה. כעת, בזכות ההנפקה המוצלחת אלטמן השווי של החלק של אלטמן בחברה עלה מאות מיליוני דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה