דיגיטל וטק

תופעה עולמית מלחיצה: לא תאמינו איזו סכנה טמונה בדרכון שלכם

חברת AU10TIX, מובילה עולמית בזיהוי ואימות משתמשים דיגיטליים, מפרסמת דו"ח העוסק במתקפת הענק שנמשכה 8 חודשים אשר כוללת דפוסים חדשים של הונאה בתחום הזהות במרחב הדיגיטלי

מערכת ice | 
דרכונים (צילום shutterstock)
דו"ח "AU10TIX" חושף מתקפת ענק שנמשכה שמונה חודשים ודפוסים חדשים של הונאה בתחום הזהות במרחב הדיגיטלי. על פי חוקרי הדו"ח, קיימים שני דפוסים חדשים של הונאות בתחום הזהות שלא נראו בעבר.
אותם חוקרים כינו את הדפוסים האלו בשני שמות, האחד "התפרצות פתאומית" והשני "בערה איטית", כאשר במקרה החמור ביותר נוצרו 22 אלף וריאציות שונות של דרכון אמריקאי אחד.
הדו"ח, שערכה חברת AU10TIX מובילה עולמית בזיהוי ואימות משתמשים דיגיטליים, מבוסס על ניתוח של מיליוני עסקאות שנעשו ב-249 מדינות בין אוקטובר לדצמבר 2023, וחושף מגמות משמעותיות בהונאה המאורגנת בתחום הזהות. 
לראשונה, נחשפה מתקפת ענק מתואמת של הונאת זהות שנמשכה שמונה חודשים-בין החודשים מאי לדצמבר 2023. אותה מתקפה כללה  22,080 ניסיונות התחזות באמצעות וריאציות של אותו דרכון, שנוצרו ע"י בינה מלאכותית.
הממצאים מצביעים על  שני דפוסים חדשים של הונאות זהות שלא נראו בעבר; "התפרצות פתאומית" ו"בערה איטית"; ההתפרצות הפתאומית מתייחסת למתקפת ענק שכללה 22,080 תקיפות, כאשר מחציתן התרחשו במהלך תקופה קצרה של 2-3 שבועות בלבד. 
ה"בעירה האיטית" מתייחסת למתקפת ענק, שבה נעשה שימוש בכ-2000 זהויות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, כ-5-6 פעמים ביום לאורך תקופה ארוכה, בדרך כלל 12 חודשים. הדו"ח מצביע על למעלה מעשר מתקפות "בערה איטית" בשנת 2023.
דן ירושלמי, מנכ"ל AU10TIX, התייחס לנתונים הללו וציין: "זיהינו את המגה-התקפות הללו ע"י הצלבת נתונים בשיתוף קונסורציום של יותר מ- 60 לקוחותינו הגדולים- מה שמוכיח את העוצמה והמומחיות הנצברת בזיהוי דפוסי הונאה מורכבים שעלולים לחמוק מגופים בודדים". 
עוד הוסיף: "טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות ו-Deep-fake מסייעות לקבוצות פשע מאורגן להסלים ולהגביר את היקף התקיפות באופן אקספוננציאלי- אל מול כל אלה נמשיך לפעול כדי להפוך את העולם למקום בטוח יותר". מלבד זאת, צוין כי התחומים המותקפים ביותר הם התשלומים והקריפטו, אך במפתיע, תקיפות המכוונות לרשתות החברתיות עלו ביותר מ-21%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה