דיגיטל וטק

OpenAI מגיבה לניו יורק טיימס: האם תביעת הענק נגדה תבוטל?

בסוף השנה, עיתון הניו יורק טיימס הגיש תביעה נגד מיקרוסופט ו-OpenAI בטענה להפרת זכויות יוצרים בהיקף של מיליארדי דולרים. כעת, OpenAI מגיבה לפרסומים וחושפת תמונת מצב בעייתית. כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן (צילום shutterstock)
בחודש דצמבר האחרון, הניו יורק טיימס, אחד העיתונים הגדולים והחשובים ביותר בעולם, הגיש תביעה נגד מיקרוסופט ו-OpenAI, בגין הפרת זכויות יוצרים. לפי כתב התביעה מיקרוסופט ו-OpenAI עשו שימוש בכתבות ומאמרים שפורסמו בעיתון לצורך אימון מודלי הבינה המלאכותית שפיתחו (ChatGPT ו-Copilot).
עוד נכתב כי כעת בשל השימוש בתוכן מהעיתון, ChatGPT מסוגל לחקות את סגנון הכתיבה של מרבית הכתבים באתר. כעת, חודשיים לאחר הגשת כתב התביעה, OpenAI מפרסמת את תגובתה לפרשה.
בכתב ההגנה שהגישה OpenAI, לבית המשפט נטען שכלי התקשורת שכר את שירותיו של מומחה על מנת לפרוץ למודלים שלה. במסמך שהעבירה החברה לא ניתנו יותר מדי פרטים על הפריצה עצמה. במסמך נכתב בין היתר כי: "האמת, שתיחשף לאורך הדיונים בתיק הזה, היא שהטיימס שילם למישהו כדי שיפרוץ למוצרי OpenAI. אחרי עשרות אלפי ניסיונות הוא קיבל תוצאות חריגות ביותר".
בהמשך, נכתב שאותו גורם פעל רק כדי לגרום למודלים של OpenAI להזות ולפלוט קטעי מידע, שעליו לכאורה אומנו המודלים ובין היתר גם מידע שמקורו בניו יורק טיימס. כמו כן, נכתב כי בסופו של דבר אותו בזכות באג בתוכנה אותו אדם הצליח במשימתו להוציא את התגובות הבעייתיות שמופיעות בלב התביעה של הניו יורק טיימס. OpenAI, הודתה כי היא חייבת לתקן את הבאג ושהניצול של אותו הבאג, כלל שימוש בפרומפטים העוברים על תנאי השימוש של מוצרי OpenAI.
OpenAI התייחסה לדוגמאות שהופיעו בכתב התביעה שבהן ניתן לראות לכאורה ש-GPT-4 פולט קטעי תוכן שלמים שהגיעו מניו יורק טיימס, לא משקפות את האופן שבו משתמשים "רגילים" משתמשים ב-ChatGPT. המטרה של כלל הטענות הללו היא להמחיש את הטענה שמקרים עליהם מתבססת התביעה הם לא תוצאה של שימוש רגיל במוצרי החברה, אלא תוצאה של מתקפה מתוכננת מראש.
בכתב ההגנה נכתב בין היתר כי: "בניגוד לטענות בתביעה, ChatGPT הוא לא תחליף למינוי לניו יורק טיימס. בעולם האמיתי אנשים לא משתמשים ב-ChatGPT או כל מוצר של OpenAI למטרה הזאת. והם לא יכולים לעשות זאת. בשימוש רגיל משתמש לא יכול להיעזר ב-ChatGPT כדי לקבל כתבות של הטיימס על פי בקשתו". 
איאן קרוסבי, עורך הדין שמייצג את ניו יורק טיימס בתביעה, הגיב לפרסום כתב ההגנה ומסר כי:" "OpenAI לא מכחישה והיא לא יכולה להכחיש שהעתיקה מיליוני כתבות מהטיימס כדי לבנות ולהפעיל את המוצרים שלה ללא אישורנו. 'הפריצה' שעליה מדברת OpenAI היא רק שימוש במוצרים שלה כדי לחפש אחר ראיות שהם גנבו ופרסמו מחדש תכנים תחת זכויות יוצרים של הטיימס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה