דיגיטל וטק

חשיפת אנבידיה הזניקה את המניות האלו: מי החברה הישראלית ברשימה?

ענקית השבבים אנבידיה, רשמה לאחרונה שיא חדש כשהיא הפכה לחברה השלישית בגודלה בארה"ב לפי שווי שוק. לאחרונה לאחר שהחברה חשפה באילו חברות היא משקיעה מניות החברות הללו זינקו כשבניהן יש גם חברה ישראלית. כל הפרטים
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, חשפה רמזים בנוגע לאסטרטגיית הצמיחה שלה כשהיא חשפה לאחרונה את המניות בהן היא מחזיקה, בניהן גם חברת ננוקס הישראלית אשר עושה שימוש בטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית על מנת לנתח דוחות. בעקבות החשיפה, מניות חברות הבינה המלאכותית קפצו.
ההשפעה של המהלכים של אנבידיה על השוק כולו רק ממחישים את כוחה ההולך וגובר של החברה בשוק הבינה המלאכותית. כזכור, רק לאחרונה אנבידיה, הגיעה להישג משמעותי כאשר רק לאחרונה היא עקפה את ענקית הקמעונאות אמזון והפכה לחברה השלישית בגודלה בארה"ב לפי שווי שוק.
החברה חשפה את השקעותיה לאחר שהגישה לרשות לניירות ערך בארה"ב, את טופס ה-F13  אשר מפרט את ההחזקות שלה במניות אשר נסחרות בארה"ב. לפי הממצאים עולה שהשקעה הגדולה ביותר שלה החברה היא במעצבת השבבים Arm עם 147.3 מיליון דולר. ההשקעה המשמעותית הזו לא סתם כאשר בשנה שעברה אנבידיה הביעה עניין ברכישת Arm בסכום של 80 מיליארד דולר, אך העסקה כשלה.

חברה נוספת שנכללה ברשימה היא חברת הביוטק Recursion Pharmaceuticals אשר מנייתה עלתה ב-5% לאחר החשיפה כי אנבידיה השקיעה בה 76 מיליון דולר. חברת SoundHound, המפתחת עוזרים קוליים, קיבלה מאנבידיה השקעה של 3.7 מיליון דולר ובתגובה לכך מניית החברה זינקה ב-50%.
מבין כל החברות שהופיעו בדוח ההשקעה המעניינת ביותר הינה שאנבידיה רכשה נתח בחברת ננוקס הישראלית. החשיפה הנוכחית הביאה לעלייה מטאורית של 52% במניית החברה. 
 
על פי הערכות של מומחים בוול-סטריט עולה שהשקעה של החברה במגוון רחב של חברות שמציעות מוצרים מבוססים בינה מלאכותית יוכלו לסייע לה בעתיד לייצר שבבים זולים שיהיו ממוקדים ליישומים ספציפיים על פני שבבים יקרים שרלוונטיים למגוון רחב של משימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה