דיגיטל וטק

גוגל צריכה לדאוג? זה הפיתוח החדשני של OpenAI

דיווח חדש חושף כי חברת OpenAI, החליטה להיכנס לשוק מנועי החיפוש שנשלט כיום על ידי גוגל. החברה בהנהגתו של סם אלטמן, מפתחת מנוע חיפוש חדש מבוסס בינה מלאכותית. האם היא תצליח לערער את מעמדה של גוגל? כל הפרטים
עידו מור | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת OpenAI, זכתה להכרה בזכות המוצר פורץ הדרך שפתחה הצ'אטבוט ChatGPT, אשר מבוסס על בינה מלאכותית. השקתו נחשבת בעיניי רבים כיריית הפתיחה למירוץ הבינה המלאכותית שגרם לחברות הגדולות בשוק להיכנס לתחום.
מאז, שוק הבינה המלאכותית הפך לדבר החם כאשר חברת הטק הגדולות כמו גוגל, מיקרוסופט ועוד הבינו את הפוטנציאל ונכנסו גם הן אליו אם זה על ידי השקעה בחברות שמפתחות מוצרים בתחום או בפיתוח מוצרים מבוססי בינה מלאכותית פרי יצירתן. עכשיו נראה ש-OpenAI החליטה לנקוט במהלך דומה.
על פי דיווח של האתר The Information, עולה כי OpenAI בהנהגתו של סם אלטמן, עובדת על פיתוח מנוע חיפוש חדש שעתיד להתחרות בזה של גוגל. לפי הממצאים החברה תשלב במנוע החיפוש החדש טכנולוגיית בינה מלאכותית שנועדה לספק למשתמשים תוצאות חיפוש טובות יותר בהשוואה לאלו שמתקבלות במנועי חיפוש רגילים, כמו לדוגמא בגוגל.
כאמור, אין ספק שבזכות המוצרים וכלים ש-OpenAI השיקה החברה זכתה למקום של כבוד בשוק הבינה המלאכותית שלא נשלט על ידי חברה אחת. בשונה מכך, גוגל שולטת באופן כמעט בלתי ניתן לערעור בשוק מנועי החיפוש כשהנתונים מראים שהנתח שלה בשוק עומד על 81.95%.
בפיתוח המוצר החדש לוקחת חלק גם מיקרוסופט אשר שתפה בעבר עם OpenAI ומחזיקה ב-49% מממנה. נכון לעכשיו אין מידע נוסף עליו ועל תאריך ההשקה שלו והמוצר החדש של OpenAI הוא לא מנוע החיפוש הראשון שעושה שימוש בבינה מלאכותית. כעת נותר לחכות לתגובה של גוגל למהלך הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה