תרבות ופנאי

תערוכה ייחודית: ציורי מערות שנעשו רק בטכנולוגיות בינה מלאכותית

תערוכה חדשה מסקרנת במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, "אחורי הביזון" של שיר רז, חוזרת לציורי מערות פרה-היסטוריים בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית
מערכת ice |  1
שיר רז אחורי הביזון (צילום יחצ)
ביום שישי הבא (15.12) תיפתח תערוכה חדשה מסקרנת במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, שנעשתה אך ורק באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. התערוכה החדשה של האמנית שיר רז חוזרת לציורי מערות פרה-היסטוריים בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית ומזמינה את הצופה לבהייה מדיטטיבית בחלל מערה מדומיין.
נקודת המוצא לתערוכה ׳אחורי הביזון׳ היא יצירות אמנות בנות עשרות אלפי שנים שנמצאו במערות לאסקו ושובה בחבל הדורדון, בצרפת. ציורים וירטואוזים של חיות, תנועה וחיים שצוירו בהתאם לתוואי המערה.

ציורי מערות אלה הפכו לסנסציה מדעית ותיירותית. יש בהם מפתחות לעבר עלום, הטכניקה שלהם מעידה על תפיסת זמן, מרחב ותנועה שלא ידענו מזמן. זו השתאות אל מול טכנולוגיה שהייתה ונעלמה ועשרות אלפי שנים אחר כך הומצאה מחדש. השתאות, אותה אנחנו חווים, בדרך כלל, אל מול טכנולוגיה חדשה המשנה סדרי עולם.
התערוכה היא תוצר של השתאות שכזו, המבוססת על תנועה מהדימוי המקורי שנוצר לפני כשלושים אלף שנה לדימוי שנוצר על ידי תוכנה של בינה מלאכותית המוזנת בשפה. האמנית שיר רז יצרה יצירה דרכה ניתן לנוע אחורה וקדימה בזמן. את חלל המערה מחליף קונוס אפלולי הניצב במרכז הגלריה ומתפקד קצת כמו טלסקופ חללי הלוקח את המבט למסע בזמן.
פתיחה התערוכה במרכז לאמנות דיגיטלית תתקיים ביום שישי, 15.12 בשעה 12:00, התערוכה תוצג לקהל הרחב עד לתאריך 16.03.24, הכניסה ללא עלות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקוש בלבוש... (ל"ת)
    מומו 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור