תרבות ופנאי

רוג'ר ווטרס נגד יהודי צ'ילה: האם הצליחו לבטל את הופעתו?

רוג'ר ווטרס ממשיך לעורר סערה: ארגון יהודי בצ'ילה מחה לאחרונה נגד שתי הופעותיו של במדינה ודרש שיבוטלו. בית המשפט במדינה דחה את הבקשה וטען כי אין כל עניין חוקתי עם התנהגותו של הזמר
מערכת ice |  2
רוג'ר ווטרס (צילום יוטיוב/ רוג'ר ווטרס)
המוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס, שמוכר לא רק בזכות היצירות המוזיקליות שלו, אלא גם בזכות התבטאויותיו האנטישמיות. עורר סערה בקרב ארגונים יהודים בצ'ילה שבדרום אמריקה לאחר שהם ניסו להביא לביטול הופעתו במדינה, אך בית המשפט פסק אחרת וההופעה התקיימה ביום שבת האחרון.
"העמותה המייצגת לגופים יהודיים בצ'ילה" פרסמה לפני כ-3 ימים מכתב בו היא דורשת את ביטול שתי ההופעות של ווטרס במדינה בטענה כי: "יש לו היסטוריה ידועה של התבטאויות אנטישמיות שעלולות להוביל למעשי שנאה נגד יהודים".
בתגובה למחאה היהודית, 60 אמנים מצ'ילה חתמו על מכתב ובו הפצירו מבית המשפט לערעורים בסנטיאגו (בירת צ'ילה) לתת לשתי ההופעות להתקיים כסדרן. במכתב נכתב כי: "הניסיון לבטל את ההופעות הוא ניסיון להשתיק מבעוד מועד את הביקורת כנגד הרג ילדים, הפצצה של מחנות פליטים, בתי חולים, הרג של בכירי או"ם ועוד פשעים שבוצעו על ידי הממשלה הימנית קיצונית של נתניהו".
בית המשפט לערעורים השיב כי ההופעות יתקיימו כסדרן, וטען: "אף עובדו שיכולות להוביל להפרות חוקתיות לא הוזכרו" בפנייה של הקהילה היהודית לביטול המופע של ווטרס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דפוק
    סרדוגו 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסמים הורגים את השכל.
    סגור
  • 1.
    אני רוצה לתבוע את ווטרס על רמאות ועושק,,,
    הוא רמאי וגנב 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי כרטיסים להופעה שלו בנווה שלום, לא ידעתי שהוא אנטישמי. הוא הגיע לישראל למרות שהוא שונא אותנו, אל בשביל הרווחים הכספיים שלו, הוא בכל זאת הופיע. לא הייתי קונה כרטיסים להופעה של שונא ישראל. הוא רימה אותנו ועשק אותנו. צריך לעשות תביעה ייצוגית נגדו. אולי כך הוא יסתום את הפה הגדול שלו אחת ולתמיד.
    סגור