תרבות ופנאי

קולדפליי מסתבכים בתביעת ענק: ייאלצו לשלם מיליוני דולרים?

מנהלה הקודם של הלהקה תובע מיליונים בעקבות עמלות שלטענתו לא שולמו מהכנסות מקדמה של אלבומי הלהקה, "הטענות נמצאות במחלוקת נמרצת"
שירה יום טוב | 
קולדפליי (צילום פייסבוק/ קולדפליי)
המנהל לשעבר של קולדפליי תובע את הלהקה על עמלה שלא שולמו בשווי של למעלה מ-10 מיליון לירות שטרלינג (12 מיליון דולר).
באתר וראייטי פורסם לראשונה כי דייב הולמס, שניהל את הלהקה בראשות כריס מרטין במשך יותר מ-20 שנה, נפרד מהם, ופתח בתביעה בבית המשפט העליון בבריטניה.
לפי דיווח נוסף של וראייטי, מסמכים שהוגשו לבית המשפט שופכים כעת מעט אור על מה שגרם לחיכוך בין הצדדים הולמס טוען בתביעה, שהלהקה התנערה מחוזה שהובטח לו לגבי אלבומם העשירי והאחד-עשר, שעליו הייתה אמורה לשלם לו כמנהל עמלה.
על פי התביעה, קולדפליי קיבלה מקדמה של 35 מיליון ליש"ט (44 מיליון דולר) עבור אלבומם העשירי שטרם יצא ו-30 מיליון ליש"ט (38 מיליון דולר) עבור אלבומם האחד-עשר והשנים-עשר, שעליהם אמר הולמס שהיה צריך לקבל עמלה. הוא קיבל בין 8% ל-13% עמלה במסגרת החוזה הקודם שלו, שכיסה את האלבומים השמיני והתשיעי של הלהקה, "Everyday Life" ו-"Music of the Spheres".
בנוסף לניהול הלוגיסטיקה להכנה והקלטה של ​​האלבומים, החל מהכנת תקציבים וארגון מפגשי הקלטות בלונדון, אספן וג'מייקה ועד לקשר עם המפיק המוזיקלי מקס מרטין ודגימות רישוי, הולמס אומר בתביעתו שהוא גם ניהל עבור הלהקה את סיבובי ההופעות שלהם, כולל אלו שעשו בארה"ב, אוסטרליה ואסיה.
לטענתו, לצד התנערות מהארכת חוזה, הלהקה ניסתה להוריד אותו ממנהל הלהקלה, לתפקיד ראש סיבוב הופעות.
הוא מבקש מבית המשפט בבריטניה להצהיר כי החוזה המכסה את האלבומים העשירי והאחד-עשר תקף ביחס אליו, ולאור זאת, להורות על תשלום עמלה. לחילופין, הוא מבקש פיצויים או "תשלום חיוב סביר" בגין העבודה שעשה עד היום ברישומים. עורכי דינו העריכו את תביעתו במעל 10 מיליון ליש"ט (12 מיליון דולר).
המסמכים של הולמס חושפים גם כי במכתבים משפטיים שקדמו לתביעתו, איימו קולדפליי להגיש "תביעה נגדית משמעותית" יחד עם כל הגנה.
בהצהרה ל-Variety, נציג של הלהקה אמר: "חוזה הניהול של דייב הולמס עם קולדפליי פג בסוף 2022, ואז הם החליטו לא להתחיל חוזה חדש. הנושא נמצא כעת בידי עורכי הדין של קולדפליי והטענות נמצאות במחלוקת נמרצת".
פיל שרל, המייצג את הולמס, אומר ל-Variety: "דייב הולמס ניהל בהצלחה את קולדפליי במשך יותר מ-22 שנים, כיוון אותם להיות אחת הלהקות המצליחות ביותר בתולדות המוזיקה. כעת, כפי שמראה המקרה המשפטי, קולדפליי מסרבת לכבד את חוזה הניהול של דייב ולשלם לו את המגיע לו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה