תרבות ופנאי

ציורי רמברנט, שנתגלו אחרי 387 שנה, נמכרו ב-14.2 מיליון דולר

התמונות בגובה שמונה סנטימטרים, חתומות ומתוארכות ל-1635, הן של זוג קשישים: השרברב העשיר יאן ווילמש ואן דר פלוים ואשתו יאאפגן קארלס, שהיו ממשפחה חשובה בעיר ליידן ההולנדית
מערכת ice | 
הציורים של רמברנט (צילום כריסטי'ס)
387 שנים לאחר שנתגלו באוסף פרטי בבריטניה, זוג דיוקנאות נדירים במיוחד של רמברנדט נמכרו ביום חמישי עבור למעלה 14.2 מיליון דולר בית המכירות הפומביות של כריסטי'ס. הציורים מתארים קרובי משפחה של ענק האומנות ההולנדי והיו עד המכירה הציורים האחרונים שלו שנמצאים בבעלות פרטית. 
הציורים בגובה שמונה סנטימטרים, חתומות ומתוארכות ל-1635, הן של זוג קשישים: השרברב העשיר יאן ווילמש ואן דר פלוים ואשתו יאאפגן קארלס, שהיו ממשפחה חשובה בעיר ליידן ההולנדית.

בנם דומיניקוס ואן דר פלוים היה נשוי לבת דודתו של רמברנדט, קורנליה ואן סויטברוק. לבני הזוג נולד ילד אחד, קארל ואן דר פלוים, שחוקרים מאמינים שלמד אומנות אצל רמברנדט וכלל בצוואתו את היורש היחיד שנותר בחיים של האמן, טיטוס. בשנת 1635, השנה שבה צויירו הדיוקנאות, הזוג רכשו גן ליד זה של אמו של רמברנדט בליידן.
לקראת המכירה הפומבית, מומחים בכריסטי'ס אמרו בהודעה לעיתונות שהדיוקנאות נשמרו במצב "יוצא דופן".
יצירות האמנות נשארו במשפחת דר פלוים עד 1760, שנה לאחר מותו של הנין של בני הזוג, מרטן טן הוב. הדיוקנאות נסעו לאחר מכן לוורשה, לאוסף הפרטי של הרוזן וינסנט פוטוצקי, לפני שנכנסו לזמן קצר לאוספו של הברון ד'איברי בפריז ב-1820 ולאחר מכן ג'יימס מאריי, הברון הראשון גלליון.
ביוני 1824, מאריי העמיד את יצירות האמנות למכירה עם כריסטי'ס, שם הרשימה שלהם תיארה אותן כ"רמברנדט - מלאות מרץ וצבעוניות באופן עדין".
מאז המכירה ההיא לפני כמעט מאתיים שנה, הציורים נשארו בבריטניה באוסף הפרטי של משפחת מאריי, בלי שאף אחד ידע על קיומם עד לפני כמה שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה