תרבות ופנאי

שבוע הספר הישראלי: מה מצבו של שוק הספרים בארץ?

תחום שנמצא במגמת עלייה מתמשכת, הוא תחום ספרי ההדרכה. בשנה האחרונה התפרסם מספר שיא של 422 ספרים כאלו. מדובר בגידול של 11% לעומת השנה שלפניה
מערכת ice | 
פסטיבל הספרות הרוסית (צילום יחצ)
לכבוד שבוע הספר הישראלי, שנפתח היום (רביעי), מפרסמת הספרייה הלאומית את דו"ח הספרים השנתי לשנת 2022. במהלך השנה החולפת יצאו לאור 6,971 ספרים, רובם, כ-2,004 מתוכם, יצאו בנושאי הפרוזה והשירה. תחום שנמצא במגמת עלייה מתמשכת, הוא תחום ספרי ההדרכה. בשנה האחרונה התפרסם מספר שיא של 422 ספרים כאלו. מדובר בגידול של 11% לעומת השנה שלפניה. 
עוד תחום שגדל בשנה האחרונה הוא ספרי הביוגרפיות והאוטוביוגרפיות, חלק מהספרים בתחום נכתבו בידי עמותות שמטרתן לסייע לבני הגיל השלישי להעביר את זיכרונותיהם לדורות הבאים. אך בעוד ש64% מהספרים בנושא נכתבו על גברים רק 31% נכתבו על נשים ונתון נמוך עוד יותר כ-5% נרשם בנוגע לביוגרפיות שנכתבו על זוגות ומשפחות.
התקדמות הטכנולוגיה משפיעה כמו בכל תחום גם על הספרות הישראלית ומביאה להתפתחות הספרים הדיגיטליים. בשנת 2022 יצאו כ-1,258 ספרים דיגיטליים ועוד 178 ספרים מוקלטים.
באיזה שפות קוראים הישראלים את ספריהם? 
מובן שהשפה השולטת היא עברית- 94.1% מהספרים בישראל יוצאים לאור בשפה זו. עם זאת, יש מספר ספרים שיוצאים בשפות אחרות כדוגמת אנגלית, ערבית ורוסית. נתון חדש שפורסם השנה לראשונה מגלה כי יש 2.2% של ספרים דו-לשוניים או תלת-לשוניים, דבר שנפוץ בעיקר בספרי תפילה ואומנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה