תרבות ופנאי

סופדים לחיים טופול: "נכנס עמוק לליבנו"

הלילה נפטר השחקן האגדי חיים טופול בגיל 87. רבים נפרדו ממנו וביניהם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, "שחקן מחונן אשר כבש במות רבות בארץ ומעבר לים... נכנס עמוק לליבנו"
מערכת ice | 
חיים טופול (צילום תומר נויברג/פלאש90)
בוקר עצוב לעולם התרבות הישראלי. השחקן האגדי בן ה-87, חיים טופול שאמש הוגדר "נמצא ברגעיו האחרונים", הלך לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) לעולמו. טופול זכור לכולנו מהעשייה התרבותית הרחבה שלו ובעיקר מהתפקיד הבלתי נשכח בסרט הבורקס "סאלח שבתי".
טופול אובחן לפני כמה שנים כחולה אלצהיימר ובנו עומר התראיין לידיעות אחרונות כאשר התגלה על המחלה. "אבא הוא מקצוען פר-אקסלנס ושחקן נפלא, שפיתח כל מיני טכניקות להסתיר את הבעיות שהחלו לצוץ. כשהוא זכה בפרס ישראל, האלצהיימר שלו עוד היה במצב התחלתי. הוא דיבר נהדר בטקס, וגם באירועים אחרים, ואף אחד לא הרגיש בזה. בהתחלה גם אני התכחשתי למצב, אמרתי שהכול שטויות".

רבים במדינה ספדו לשחקן שנפטר. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לטופול: "מכנר על הגג ועד לגג העולם, חיים טופול שהלך מאיתנו היה מאמני הבמה הישראליים הבולטים, שחקן מחונן אשר כבש במות רבות בארץ ומעבר לים, מילא בנוכחותו את מסכי הקולנוע ובעיקר נכנס עמוק לליבנו".
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נפרד: "חיים טופול, חתן פרס ישראל, איש רוח ותרבות. טוביה מכנר על הגג וסאלח שבתי האגדי, שלימד אותנו אהבת תרבות ואהבת הארץ, הלך לעולמו. דמותו וחיוכו ימשיכו ללוות את התרבות הישראלית, מורשתו עשירת השפה והמוזיקה תישאר לנצח חלק מנכסי הישראליות. שולח ניחומים לגליה ולכל המשפחה. יהיה זכרו ברוך".
בני גנץ ספד: "חיים טופול, שהלך לעולמו – חלק בנכסי צאן ברזל בקולנוע ובתיאטרון, אבל גדולתו הייתה ביכולת להתחבר לשורשי הישראליות של כל ישראל. יחד צחקנו ובכיר בו זמנית על הפצעים העמוקים ביותר של החברה הישראלית".
רבקה מיכאלי ל-103FM: "בשנים האחרונות הוא דהה עד מותו, מחלה נבזית. בחיי הישראלים הוא חלק גדול מאוד, עבדתי איתו בשנות השישים, נפגשנו הרבה פעמים לראיונות. הוא קיבל את פרס ישראל, דיבר הרבה על הכפר שהקים לילדים עם מחלות קשה מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה