תרבות ופנאי

נועה קירל צריכה לדאוג? "איום איגוד השידור האירופי רציני"

בעקבות תכנית שר התקשורת לסגור את תאגיד השידור "כאן", איגוד השידור האירופי שלח מכתב לרה"מ נתניהו בו רמז שישראל לא תוכל להשתתף באירוויזיון. מומחה האירוויזיונים יואב גינאי: ""מדובר במכתב מאוד רציני" 
מערכת ice |  3
נועה קירל (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
האם ישראל באמת עלולה להיות מודחת מתחרות האירוויזיון? מנכ"ל איגוד השידור האירופי, נואל קורן, שלח אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הזהיר מפני סגירת תאגיד השידור הישראלי. זאת בעקבות הצהרותיו של שר התקשורת הנכנס שלמה קרעי.
כזכור השר קרעי הגיש באחרונה הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הישראלי, כדי להפסיק את מימון המדינה, ולפיה אם לא יימצא רוכש בתוך שנתיים – התאגיד ייסגר לחלוטין ועובדי יפוטרו. בראיון לגלי צה"ל אמר קרעי: "הציבור לא צריך לממן ערוץ אחד מסוים, לא צריך להיות שידור ציבורי".
לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי, "אגף חדשות עצמאי מהווה מרכיב אינטגרלי של ארגוני תקשורת ציבוריים ותורם תרומה מרכזית לפלורליזם התקשורתי בדמוקרטיות שמתפקדות היטב, מתוך מחשבה על האינטרס הציבורי".

"ללא גוף חדשות ציבורי מתפקד, התאגיד לא יעמוד בהתחייבות שלו למגוון תוכן כשירות ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאותו לחברות באיגוד השידור האירופי ואת יכולתה של ישראל, להשתתף באירועים מרכזיים כמו תחרות האירוויזיון".
הפזמונאי יואב גינאי, מי שעמד בעבר בראש המשלחות הישראליות לאירוויזיון, הסביר לאתר N12 כי "החשיבות של איגוד השידור האירופי היא שהוא יוצר אתיקה לגופי השידור הציבוריים בעולם. החשיבות למתן תכנים ששונים ממה שקורה בטלוויזיה המסחרית היא כנר לרגליו. מצד אחד התעסקות בחומרים שהם לפעמים קשים יותר לעיכול, מצד שני העובדה שכל אחד זכאי לטלוויזיה טובה ולרדיו טוב. הוא גם מעניק למדינות וגופי השידור שחברים בו אמצעים שיוכלו לעזור להם כמו מערכת לוויינים ותשתיות למיניהן".
גינאי מסביר שבשל הערכים שבהם הוא דוגל, האיגוד נלחם בכל ניסיון של התערבות פוליטית. בעבר אחרי הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018, כבר קיבלה ישראל איום שלא תוכל לארח את האירוויזיון, וזאת בגלל תכנית ממשלת נתניהו להפריד את חטיבת החדשות מהתאגיד.
עם פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון, איגוד השידור הודיע כי רוסיה לא תשתתף באירוויזיון. יואב גינאי מסביר כי יש סיכוי שזה יקרה גם לנו: "מדובר במכתב מאוד רציני. הם רואים את עצמם כמי שמגנים על החברים בארגון".
שר התקשורת הנכנס שלמה קרעי מסר ל-N12: "למיטב זכרוני הכרזנו על עצמאותנו כמדינה יהודית ודמוקרטית לפני כ-75 שנה. אני מצפה מדמוקרטים לקבל הכרעות דמוקרטיות. אזרחי ישראל בחרו בממשלת ימין למימוש סדר יום כלכלי-ליברלי, כולל בשוק התקשורת. אני מחויב לציבור הישראלי ולא לאף גוף זר כזה או אחר. נמצא את הפתרון שיידע לאזן בין הביטוי של ישראל בעולם לבין התחרות והגיוון שאנחנו רוצים להביא".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קרעי לא מבין כלום בדמוקרטיה רק בפופוליזם (ל"ת)
    יובל 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עוד פקצות
    המצליף 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם הקווירים האלה נכנסו לנו לדם
    סגור
  • 1.
    קרעי כדאי להסביר לך כמה דברים
    אפ 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראשית, הציבור לא בחר בממשלת ימין כדי לסגור את התאגיד. הציבור גם לא בהכרח בחר בסדר יום כלכלי ימני. הוא בחר בימין הבטחוני. שנית, שידור ציבורי הוא הבטחה לייצוג בתקשורת של כלל האזרחים ללא קשר לכמות הכסף ההשפעה והקשרים שיש להם. מילא התאגיד לא היה עומד בזה, אבל הוא כן ובצורה נהדרת. שלישית, מעלה את רמת הטלוויזיה החינמית בישראל, ועוד כמעט ללא פרסומות. מדהים. רביעית, מי שלא יכול להרשות לעצמו מנוי לטלוויזיה רב ערוצית או סטרימינג, ולא רוצה להיות תקוע בלופים של פרסומות עדיין יכול להרשות לעצמו לצרוך תוכן איכותי, שמגוון מספיק בשביל להתאים לכל האוכלוסיות בישראל. ודבר אחרון, תקציב התאגיד עומד על כ700 מיליון שקל בשנה. רק שכרם של הבכירים במדינה (חכים, שרים, רה"מ, נשיא ושופטים) שפורסם לאחורה עולה על זה עשרות מונים. אם לחסוך כסף אתם רוצים ושוק חופשי אתם רוצים, יש היכן לקצץ ולהשתפר.
    סגור