תרבות ופנאי

עדן בן זקן, אנה זק ונונו מסתבכות: השיר שהוציאו גנוב?

השיר החדש של אנז זק, נונו ועדן בן זקן רק הושק וכבר ישנם אלו שטוענים כי השיר מועתק ושישנה עילה לתביעה. אבל, האמת מאחורי קטעי סאונד מוכרים ששירים רבים מתגלה כעת וחושפת תמונה פשוטה בהרבה
מערכת ice |  2
עטיפת ראשון בבוקר (צילום שי תמיר)
השיר החדש והמצופה של הזמרות המצליחות אנה זק, נונו, ועדן בן זקן הושק רק לפני יומיים והטענות להעתקה הגיעו יחסית מהר. לא מדובר כמובן בטרנד חדש ולא פעם כשמושק שיר חדש בארץ ממהרים להשוות אותו, לרוב בטיקטוק, לשירים קודמים מהארץ ומחו"ל.
מי "שחושף" שהשיר לכאורה מועתק הוא הזמר מאור גמליאל, משתתף כוכב נולד בעברו, שטוען בחשבון הטיקטוק שלו שאלמנטים מהשיר החדש של הזמרות לקוחים משיר שהוציא לפני כחצי שנה. עם זאת, גמליאל מסביר שלדעתו מדובר במחמאה ושהוא לא כועס על כך שהזמרות הגדולות בארץ לקחו השראה מהיצירה שלו.
@moshebq

הדעה שלכם לא באמת חשובה כאן. הלכתי לעשות את השיר הבא בחרתי דווקא לופ נייס 😍 #פוב #ראשוןבבוקר #באמתראשוןהיום #אלטיזכן של ההוקים #מהישבעיות? לכו לעבוד

♬ original sound - Moshe BQ Shohat

על אף שרבים עודדו אותו, לדבריו, לתבוע היות והוא יכול לעשות על כך רווח גדול הוא לא מחפש לקחת צעדים משפטיים ואף מבקש לפרגן לזמרות.
אבל, הגיע הזמן להסביר שכנראה לא מדובר בכלל בגניבה או העתקה תרתי משמע, היות ועל פי המפיק המוזיקלי משה שוחט, ששוחח בנושא עם 'מאקו', מתברר כי הסאונד שנלקח לכאורה מגמליאל מקורו בכלל במאגר בשם ספלייס שנותן שירות למוזיקאים. 
במסגרת המערכת הזו מפיקים ויוצרים יכולים לקבל קטעי סאונד, כמו הקלטות מוכנות של זמרים, רעיונות, מלודיות וכדומה על מנת לשלבם ביצירה שלהם. לטענת שוחט הדבר מאפשר ליוצרים ותיקים וצעירים כאחד להצליח אחד בצלו של השני. שוחט אף מביא דוגמא בינלאומית וטוען שקטעי סאונד מהשיר המוכר של מרשמלו 'FREINDS' לקוח מהמערכת.
אם כן, לא נדמה שלגמליאל יש הרבה עילה לתביעה, גם אם היה רוצה לתבוע והדבר נכון גם בנוגע להערכתו כי מדובר בהעתקה או השראה שנלקחה משירו הספציפי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכל פייק חחח כל זה ולא משלם לעובדים
    עמיתוס כפיתוס 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתם את התחקיר שדניאל עמרם עשה? נראה שהכל פייק ,
    סגור
  • 1.
    כול הזמנות הצעירות.
    זואי 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף שיר שלהם לא יזכרו בעתיד שירים טיפשיים ברובם.וכולם מעתיקים מגעותם. עוד שנה לא יזכרו אף שיר של הצעירות
    סגור