תרבות ופנאי

מיקי זוהר יתחרט? הסטודנטים זועמים על הרפורמה: "השלכות הרסניות"

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שלחה מכתב חריף לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, בדרישה לבטל את הרפורמה המתוכננת בתחום הקולנוע.  לצד המכתב, סטודנטים מבצלאל יצרו סרטונים תחת הכותרת "את הקול שלי לא תשמעו". הפורום הדוקומנטרי: "סכנה לחופש היצירה והביטוי"
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שלחה מכתב חריף לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, בדרישה לבטל את הרפורמה המתוכננת בתחום הקולנוע. הרפורמה, שמכוונת להעביר את מירב התקציבים לקולנוע מסחרי ולגורמים החזקים בתעשייה בהתאם לנתוני רכישת כרטיסים, עוררה התנגדות נחרצת בקרב הסטודנטים.
במכתב, שנחתם על ידי יו"ר ההתאחדות אלחנן פלהיימר וסגנית היו"ר סיון קורן, מציינת ההתאחדות כי השינויים המוצעים יפגעו אנושות ביצירה הישראלית ויביאו להקטנת התמיכה ביצירות קולנועיות מגוונות וחדשניות. "כל יוצר מתחיל מסרט קצר, יצירה עצמאית ותעוזה ראשונית", כתבו המובילים. "הרפורמה החדשה עלולה לגדוע את החלום הזה באיבו".
 
ההתאחדות מדגישה כי הרפורמה תתרום להעמקת הפערים החברתיים בין סטודנטים בעלי קשרים לבין אלה הזקוקים לסיוע, ותפגע ביוצרים חדשים ובסרטים קצרים. נוסף לכך, היא פוגעת בערכים המרכזיים של חוק הקולנוע, הקובע את הצורך בעידוד מגוון יצירות קולנועיות ושמירה על התרבות המקומית.
 
לצד המכתב, סטודנטים מבצלאל יצרו סרטונים תחת הכותרת "את הקול שלי לא תשמעו". הסרטונים מציגים את הסטודנטים עם פיהם מכוסה בסרט הדבקה ומטרתם להמחיש את המחסום שהרפורמה מציבה בפני היצירה הקולנועית הצעירה והחדשנית. הסרטונים הופקו בהתנדבות ומפנים קריאה לשר זוהר לשקול מחדש את הרפורמה.
הפורום הדוקומנטרי בישראל, המוביל את המאבק נגד הרפורמה, הוסיף: "הרפורמה פוגעת ביוצרים צעירים וביצירה דוקומנטרית מהפריפריה, דבר שמהווה סכנה לחופש היצירה וחופש הביטוי". הסטודנטים והפורום קוראים לשר זוהר לבטל את השינויים המתוכננים ולבחון מחדש את ה"השלכות ההרסניות", לדבריהם, של הרפורמה על עתיד הקולנוע הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה