תרבות ופנאי

בגיל 70, הזמר האייקוני נזכר: "לא הבנתי למה יורים עליי"

רמי פורטיס מציין יום הולדת עגול ונזכר בפוסט טראומה שפיתח בעקבות מלחמת יום הכיפורים, ואיך נזהר לא ליפול לשם שוב בעקבות ה-7 באוקטובר: "אסון גדול הרבה יותר מיום כיפור"
מערכת ice | 
רמי פורטיס (צילום אינסטגרם)
רמי פורטיס, מגדולי הזמרים הישראלים מקום המדינה, נולד ב-7 ביולי 1954 בקריית אונו ומציין בימים אלה 70 שנה. לאחר שגדל בילדותו עם סבתו במעברה, במלחמת יום הכיפורים ב-1973 נשלח לשרת ביחידת נ"מ בסיני, שהופגזה על ידי המצרים. לימים הודה כי המלחמה גרמה לו לפוסט טראומה.
בריאיון יום הולדת ל-7 לילות של ידיעות אחרונות, נזכר פורטיס בתחילת המלחמה ומתאר: "ביום כיפור הזה קיבלתי את הבומבה. הייתי עד אז בשגרה מנומנמת, עם הדיונות. פתאום אני במציאות אחרת: מטוסים שמטילים פצצות, אזעקות, בלגנים".
עוד סיפר פורטיס כי שאל את עצמו: "מה אני עושה פה, זה בכלל לא הבית שלי. אני איזה אלף קילומטר מהבית. למה יורים עליי?' זה טלטל אותי מאוד". על מאורעות ה-7 באוקטובר אמר פורטיס בריאון: "זה עשה לי משהו, אבל השתדלתי מאוד לא ליפול לתוך המקום הזה, שכבר שלפתי את עצמי ממנו. 7 באוקטובר זה אסון גדול הרבה יותר מיום כיפור, כי זה קרה זה קרה לאזרחים, גם לחיילים. זה משהו שמעולם לא התמודדנו איתו".
פורטיס ציין רק לאחרונה 45 שנה לאלבום הבכורה שלו, "פלונטר", בסיבוב הופעות במיוחד. לרגל יום הולדתו, אפל מיוזיק מקדישים פלייליסט חדש עם השירים הגדולים לאורך הקריירה, כולל פלייליסט מיוחד שבו שירים שפורטיס בחר בעצמו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה