תרבות ופנאי

נחשפו הנתונים: עדן גולן כבשה את המקום הראשון בחצי הגמר

הנציגה הישראלית עדן גולן הצליחה לעורר מהפך לא קטן בטבלאות ההימורים לקראת הגמר וסיימה במקום החמישי, אולם תוצאות חצי הגמר שמתפרסמות היום, חושפות הישג מדהים שרשמה בשלב המוקדם בתחרות
שירה יום טוב |  1
עדן גולן בגמר האירוויזיון 2024 (צילום מסך כאן 11)

אמש (שבת) התקיים גמר האירוויזיון במאלמו, שוודיה, והסתיים במהפך מפתיע עם תוצאות הגמר שהכריזו על שוויץ כמנצחת הגדולה לשנה זו, תחת ייצוגו של נמו, הכוכב השוויצרי הא-בינארי עם השיר "The Code", שהגיעו למקום הראשון בזכות הצבעות השופטים.

עם זאת, תוצאות חצאי הגמר שמתפרסמות רק עכשיו, לאחר תוצאות הגמר, חושפות כי הנציגה הישראלית שהשתתפה בחצי הגמר השני ביום חמישי האחרון, הצליחה להשיג את מירב הקולות מהקהל בבית, ולמעשה הגיעה למקום הראשון בין עשר המדינות המובילותשהעפילו לגמר, עם 194 נקודות. מנצחת האירוויזיון, שוויץ הגיעה למקום הרביעי בחצי הגמר, עם 132 נקודות.
 


במקום השני סיימה הולנד עם 182 נקודות, אך כזכור בעקבות אירוע אלים שהתרחש בין הנציג ההולנדי לעיתונאית שוודית, הודחה הולנד מהתחרות שעות לפני הגמר הגדול. ארמניה הגיעה למקום השלישי בחצי הגמר עם 137 נקודות. אגב, בחצי הגמר הראשון, בו השתתפה קרואטיה חביבת הקהל, סיימה קרואטיה במקום הראשון אך עם 177 נקודות בלבד מהקהל, כך שגולן, למעשה קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר לשלב חצי הגמר בשנה זו.
נזכיר כי גם בשלב הגמר גולן זכתה לחיבוק אדיר מהקהל בבית שהעניק לה 323 נקודות. לשם השוואה - הקולות שהשיגה שוויץ מהקהל בגמר עמדו על 226, ולצד 21 דוז פואה שקיבלה, הצליחה להגיע לניקוד משוקלל שהביא אותה לניצחון בזמן שקרואטיה, שהובילה בהימורים עד לרגע ההכרזה, קיבלה שני דוז פואה ו-337 נקודות מהקהל. מבחינת הצבעות הקהל, עומדת עדן גולן במקום השני בגמר אחרי קרואטיה עם המספר הגדול ביותר בניקוד הקהל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחלס הקהל בעדינו
    מיקי 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכל הפחות מעריך אומנות וביצוע מעולה של עדן האלופה
    סגור