קריפטו

מאות מיליוני דולרים: סיכום הונאות הקריפטו הגדולות ביותר לשנת 2023

ענף מטבעות הקריפטו ידוע ביכולתו להיות רווחי ומסוכן כאחד. בשנת 2023 בוצעו כמה מההונאות הגדולות ביותר בשנים האחרונות, המגיעות לסכומים של מאות מיליוני דולרים. מי היו שלוש המפסידות הגדולות, ומתי קרה שהפורצים התחרטו והחזירו את הכסף חזרה? 
מערכת ice | 
עוקץ קריפטו (צילום shutterstock)
ענף מטבעות הקריפטו עשוי להניב לכם כסף רב, אך חשוב לדעת כי הוא גם רווי סכנות ומלא במשתמשים זדוניים אשר ינסו לעקוץ אתכם. רק בשנת 2023, התעשייה ספגה הפסד של למעלה ממיליארד דולר, כאשר רוב הפריצות התרחשו ברבעון האחרון של השנה. אז מה היו שלוש הפריצות הגדולות ביותר בשנה החולפת, ומתי קרה שהאקרים התחרטו והחזירו את הכסף בחזרה?
במקום הראשון ( 200 מיליון דולר): פריצת Mixin
בספטמבר 2023 התרחשה ללא ספק פריצת הקריפטו הגדולה ביותר בשנים האחרונות. פלטפורמת Mixin ספדה הפסד של 200 מיליון דולר בעקבות פרצה לענף הנתונים של ספקית שירותי הענן של החברה. Mixin לא הצליחה לאתר את התוקפים או לשחזר את הכספים הגנובים, אך היא התחייבה לפצות את משתמשיה במחצית מהאחזקות האבדות שלהם.
במקום השני (197 מיליון דולר): פריצת אוילר פיננסים
במרץ 2023, אוילר פיננסים חוותה פריצה משמעותית, והפסידה כמעט 200 מיליון דולר. הפרצה זוהתה בתחילה על חברת האבטחה של החברה אשר הבחינה בפעילות עסקאות חריגה בפלטפורמה. בהמשך אושר כי אכן נגנבו כ-197 מיליון דולר באמצעות אותן עסקאות חשודות. עם זאת, באופן נדיר לגמרי, הכספים הגנובים הוחזרו באופן בלתי צפוי לאוילר פיננסים כמה שבועות בודדים לאחר הפריצה, בצירוף הודעות התנצלות.
במקום השלישי (120 מיליון דולר): פריצת פולוניקס
בורסת הקריפטו הפופולרית פולוניקס עמדה בפני פרצת אבטחה במהלך חודש נובמבר, שהובילה להפסד העולה על כ-33 מיליון דולר, ומאוחר יותר סוכם ב-120 מיליון דולר. כדי פולוניקס עדיין ממשיכה בחקירה הפנימית שלה ונשארת מחויבת כלפי המשתמשים שנפגעו.
חשוב להבין כי השקעה במטבעות קריפטו יכולה להיות יעילה ורווחית במיוחד, אך עלולה גם לשים אתכם במצב מסוכן בו תוכלו ליפול להונאות רשת, שלעיתים קרובות לא באשמתכם. אם כבר בחרתם להיכנס לתחום, וודאו שאתם יודעים איפה נמצא הכסף שלכם בכל רגע נתון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה